Jessica87 schreef:Hallo.
In mijn mening hoort een paard niet te bokken. Als een paard bokt is er duidelijk iets mis ergens.
zeker als dit paard het altijd doet.
Toch heb ik een tip voor jou : Ga in je beugels staan, dan laat je het paard onder jou door bokken.
Of vraag een ander paard.
Op een bokkend paard wil ik niet rijden, dan is er duidelijk iets mis. een paard bokt niet voor de lol.
Veel succes en plezier met het rijden.
Mijn paard bokt alleen maar als ik hem niet goed rijd, voorbeeldje: wijken , ik ga soms op mijn verkeerde been *hangen* waardoor hij zijn lijf niet gemakkelijk naar buiten kan brengen. En dan bokt hij een keer net alsof hij zegt: "wat wil je nou, ik moet opzij van je benen maar je houd me tegen omdat je de verkeerde kant op *hangt*"
En toen ik hem 6 jaar geleden kocht was hij van een manege en daar moest hij weg omdat hij iedereen eraf bokte. Hij had voortaan zo'n naam gekregen op stal dat *bijna* niemand meer op hem wilde rijden.
ALs de les begon was er niks aan de hand, maar hij begon altijd wel te bokken netzolang totdat die ruiter eraf lag, en dan wilde geen ruiter uit die les er meer op en dan kon meneer weer op stal. Dat was gewoon een spelletje van hem, wat hij telkens weer won.
@Yasmine: daarom moet haar instructeur haar ook goed begeleiden.