Hoe van een harde mond een zachte maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:49

Hmmm, ik denk dat je voor je aan al die dingen hier boven gaat werken, je eerst maar eens een stapje terug moet doen en aan ontspanning moet gaan werken. Zonder ontspanning, kun je nou eenmaal niet verder komen, en kom je er misschien nu nog wel uit met hang en trek werk, maar bij je volgende probleem zul je er weer op botsen. Mijn advies, stapje terug en werk aan de ontspanning.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:10

Wanneer is jouw paard hard in zijn mond, alleen met aan de teugel rijden, of ook met sturen?
Indien ze het alleen doet als je haar nageeflijk probeert te krijgen zou ik voorlopig even niet proberen je paard aan de teugel te krijgen, probeer je paard eerst netjes met stelling & buiging te rijden, dan zal ze vanzelf wat nageeflijker worden.
Is je paard ook met sturen ook heel hard in de mond, dan zou ik ook proberen juist niet veel in haar mond te zitten, maar dmv beenhulpen en gewichtshulpen je paard proberen oplettender te maken en op die manier ook lichter.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:58

Nimmedor schreef:
toen ik een enkelgebroken bit had was die van mij ook best hard in de mond, probeer eens zo'n dubbelgebroken bitje met een bol middenstukje dat zet je paard aan tot meer knabbelen en te dus te ontspannen bij mijne werkte het super!!

Heb ik ook al geprobeerd, tot nu toe nog niet zoveel resultaat, alleen wat ontspannender maar dat is al heel wat he. Voorlopig rijd ik gewoon op ontspannen, voorwneerw, dat begint ze nu toch al te snappen.

Leoni_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:16

ook ervoor zorgen dat je jezelf ook ontspant en ja handen.. natuurlijk ook zord dus dat je even aan zijn mond voelt en dan je handen weer ontspannen.. zo heb ik het ook gedaan en het werkte redelijk

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:02

mijn verzorgpony is ook erg hard in zijn mond en k heb wel geprobeerd eerst met lossere teugel te rijden maAAR DAN GAAT IE ZOOO HARD LOPEN en dat is ook niet egt fijn

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:44

Deze laatste opmerking draagt niet echt bij aan de discussie, daarnaast is de voorlaatste post van begin juli. Vandaar dat dit topic nu op slot gaat.