Middendraf lukt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Middendraf lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:16

haha en ik ben in het weekend niet zo scherp :D

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:18

Goede tips!! Ik ga het ook eens proberen met een aantal tips! Zelf heb ik helaas geen andere tips!

Abydos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:31

KSAC schreef:
Inderdaad balkjes lopen, helpt heel goed omdat ze hun benen dan wat hoger moeten optillen. Overgangen en tempowisselingen doen ook wonderen :P

Middendraf moet je opbouwen, je begint eerst met 2 pasjes íets meer verruimen en terugnemen, dat bouw je steeds op naar 2 passen weer wat meer verruimen en terugnemen, 3 passen meer verruimen enz. enz. Sowieso voor de verruiming ietsjes dieper instellen, en de activiteit behouden, daarna pas aansporen tot verruimen (niet te veel aansporen, dan gaan ze inderdaad harder in plaats van groter).

Ik heb ook moeite met de middendraf, dus had ik alles hier gelezen en heb ik het vandaag eens geprobeert.
Dus ik heb nog een vraag aan KSAC, ik ging proberen wat jij zei, maar stuit op een volgnd probleem. Als ik een paar passen inzet krijg ik hem niet meer terug. Hij gaat namelijk wel harder, maar niet ruim genoeg.
Maar een paar pasjes lukt me dus niet, hij stormt gewoon door. }>
Dus zet ik hem halt, maar dat gaat echt niet snel, kost bijna een hele lange zijde. ik heb dit probleem alleen in de middendraf dus, want in de andere gangen kan ik hem heel makkelijk terug nemen en bv halt zetten.

Heeft iemand daar nog een tip voor???

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:45

die van mij vond het ook erg moeilijk.... ik ga altijd heel rustig draven zo langzaam mogelijk en dan schakel ik ineens vooruit en dat hoeft maar 10 meter te zijn en dan weer terug heel langzaam en dan zodra je er aan toe bent nog een keer.. maar dan gaat het na 2 keer al een stuk beter... ik heb dat zo een beetje opgebouwd... ook vel balkjes gedraafd en die ook steeds ietsje ruimer neergelegd... Bij mij werkt het erg goed.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:34

Zowieso niet je teugels los laten, deze fout word veel gemaakt in de dressuur.
mensen denken: als ik mn handen naar voren doe heeft het paard meer ruimte en kan het meer strekken.
hier klopt niks van, als je je handen naar voren doet gaat het paard op de voorhand lopen en kan het al helemaal niet meer strekken , dan kan het alleen maar versnellen. dus altijd verbinding houden met de mond! en dan maar proberen op de achterhand te krijgen.
Succes!