Paard is heel sloom ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

etheunissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:49

Heel veel overgangen rijden,
helpt ook bij mijn paard. Die heeft ook regelmatig van die trage momenten (die momenten duren nogal lang..) & dan doe ik heel traag laten stappen & dan moet ze direct middenstap doen, & in draf zo ook die overgangen rijden.
Dan wordt ze normaal meer voorwaarts & gaat ze ineens ook beter reageren voor het been. Ik rij mijn paard zonder sporen & mijn zweepje heb ik ook al veel minder nodig als eerst & toch reageerd ze goed door de vele overgangen & tempowissels die ik rij.
Als dat niet helpt helpt een beetje meer brok wel ?

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:10

Mijn eerste gedachte was dus ook dat het misschien is doordat hij 'beenmoe' wordt en dus niet meer reageert op de benen (zoals anderen ook al hebben gezegd), maarja, het kan zoveel zijn uiteindelijk.
Misschien moet je eens proberen door je paardje tevreden te houden tijdens het rijden, veel afwisseling zodat het niet saai wordt enzo..
Goed dat je zijn bloed hebt laten trekken, wacht nu maar mooi op de uitslag & kijk dan verder naar een mogelijke oplossing :D

JACKY_LOVER

Re: Paard is heel sloom ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 20:12

Hij heeft een Virale Infectie opgelopen ,
de laatste 4 dagen was hij niet meer zo suf ervan .
Vandaag even gelongeerd , en terug kerngezond , heeft héél véél gebokt & geshowt ! super !

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:47

misschien heeft het paard er geen plezier in?

Rijd eens wat anders.. balkjes.. dressuur, buitenrit, wandeling Wisselen in trainingsduur. zoiets..

mijn moeders paard is ook sloom.. maar wat kan die weer opgefrist zijn als je een bakje of hindernisje neerzet. Tja ze houd niet van dressuur. Ook paarden hebben voorkeuren.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:59

Je geeft aan nu op een manege te staan voor de winter omdat je daar in de bak kunt rijden. Komen de paarden daar ook nog wel eens naar buiten? Of staan ze 24/7 op stal muv de momenten dat je hem rijdt? Zo ja, hoe werd hij hiervoor gehouden? Alleen op stal of ook/alleen in de weide? Het kan namelijk ook zo zijn dat je paard zich gewoon ongelukkig voelt in zijn nieuwe omgeving zonder weidegang. Maar daar kan ik niets over zeggen zolang ik niet wat meer weet over de situatie.

Sowieso lijkt (daarnaast) een bloedonderzoek wel raadzaam om andere opties uit te sluiten.

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 18:32

Horseware schreef:
Je geeft aan nu op een manege te staan voor de winter omdat je daar in de bak kunt rijden. Komen de paarden daar ook nog wel eens naar buiten? Of staan ze 24/7 op stal muv de momenten dat je hem rijdt? Zo ja, hoe werd hij hiervoor gehouden? Alleen op stal of ook/alleen in de weide? Het kan namelijk ook zo zijn dat je paard zich gewoon ongelukkig voelt in zijn nieuwe omgeving zonder weidegang. Maar daar kan ik niets over zeggen zolang ik niet wat meer weet over de situatie.

Sowieso lijkt (daarnaast) een bloedonderzoek wel raadzaam om andere opties uit te sluiten.

Heb je mijn post niet gelezen ?
uit bloedonderzoek is een virale infectie gekomen, sinds gisteren is hij weer héél erg energievol.
Hij heeft zijn eerste bokken gedaan dat ik weet , en een aantal keer weggeschoten , bokt goed en hij rolt eindelijk in de piste .

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:04

Citaat:
uit bloedonderzoek is een virale infectie gekomen, sinds gisteren is hij weer héél erg energievol.
Hij heeft zijn eerste bokken gedaan dat ik weet , en een aantal keer weggeschoten , bokt goed en hij rolt eindelijk in de piste .

Ik zag pas na het plaatsen van mijn reactie dat er al wat uit het onderzoek gekomen was. Excuses, ik had niet alles gelezen en wou alleen maar helpen.
Maar fijn te horen dat het nu weer beter gaat!

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:16

Horseware schreef:
Citaat:

Ik zag pas na het plaatsen van mijn reactie dat er al wat uit het onderzoek gekomen was. Excuses, ik had niet alles gelezen en wou alleen maar helpen.
Maar fijn te horen dat het nu weer beter gaat!

Niet erg hoor , wou niet aanvallend overkomen , bedankt .