Paard draaft door buiten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:10

Shadow0 schreef:
Oh ja, wat ook werkt is echt de aandacht vasthouden door voortdurend te blijven rijden. Ikzelf vind dat niet ideaal... mijn manier van buitenrit is 1 hand aan de (losse) teugel, en dat ik heel af en toe aan het paard vertel wat ik wil en dat ik verder lekker van de beweging en de omgeving kan genieten... maar bij sommige paarden werkt dat niet. Die gingen dan hun eigen feestje bouwen en niet altijd op de manier die ik fijn vond. :) (Dat kan op veel manieren, van stilstaan en grazen tot bokkend over het fietspad... maar geen van alle vond ik ze erg geslaagd :D )

Door ze echt te blijven rijden (contact houden, tempowisselingen blijven rijden, regelmatig het seintje geven 'ik heb je nog steeds in de gaten') kun je veel dingen voorkomen. Zelf de overgangen rijden en ook echt correct (dus been, zit en hand), bepalen welk spoor je paard loopt (dus heel bewust op of juist naast het pad, en niet waar het paard vindt dat het het makkelijkst loopt) etc.

Is inderdaad ook een optie. Wat ik met Herman doe: inderdaad met een los teugeltje rond stappen, en zo af en toe even contact erop als ik ga sturen of als ik wil dat ze door een plas loopt of iets dergelijks. En als ik even een stukje iets meer wil dan alleen maar aan een los teugeltje stappen. Dus dat probeer ik inderdaad al te doen.