Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
e_horse schreef:Tuurlijk geeft mijn paard ook wel eens aan dat hij liever iets anders wil of een andere kant op wil. Hij heeft ook een mening. Het is maar net hoe je ermee om gaat. Laat je het escaleren in steigeren op de buitenrit of ga je al aan het werk met de eerste kleine aanwijzing. Dan geloof ik niet dat je een dwars paard krijgt. Paarden zijn juist super meewerkend, kijk hier op het forum maar eens rond wat ze allemaal voor ons mensen doen en wat ze allemaal verdragen.
dan heb ik je verkeerd begrepen.e_horse schreef:Tuurlijk geeft mijn paard ook wel eens aan dat hij liever iets anders wil of een andere kant op wil. Hij heeft ook een mening. Het is maar net hoe je ermee om gaat. Laat je het escaleren in steigeren op de buitenrit of ga je al aan het werk met de eerste kleine aanwijzing. Dan geloof ik niet dat je een dwars paard krijgt. Paarden zijn juist super meewerkend, kijk hier op het forum maar eens rond wat ze allemaal voor ons mensen doen en wat ze allemaal verdragen.

Ik ben met 'r over grote bruggen gereden, lang grote vrachtwagens, over de treinrails (wat ze ook doodeng vond door een ongelukje bij de vorige eigenaar), noem het maar op! Ik heb sprongetjes gemaakt over balkjes in kinderspeeltuintjes, gedraaft, gegaloppeerd, echt alles! Toen we weer terug gingen was ze te moe om als een razende naar huis te sprinten. Alles bij elkaar was de rit ongeveer 20 kilometer.