orienta schreef:drang naar voren opgewekt en onder controle van de ruiter
okeejh dankje
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
randie schreef:Citaat:precies maar dat komt door jurys die veelste hoge punten uitdelen in de B en dan ga je op je giechel in het L1 en terecht
ook mee eens, maar dat hoge punten geven wordt niet gek veel gedaan tenzij je echt een spetterend paard hebt..Voorbeeldje
er was laatst een wedstrijd ergens de B waren in de top 5 geen winstpunten te vinden op de 1ste plek na en die scheelde dik
15 punten met de 2de plek. het is maar net wat een persoon wil zien denk ik
orienta schreef:dat een paard met ze neus op de LL loopt of ervoor betekend niet meteen dat ie ze rug wegdrukt dus dat vind ik een kromme gedachte.
daarnaast een paard wat te diep loopt in de B loopt 9 van de 10 keer enorm op de voorhand en zonder impuls
Mellanie_ schreef:orienta schreef:daarnaast een paard wat te diep loopt in de B loopt 9 van de 10 keer enorm op de voorhand en zonder impuls
ja maar op de voorhand lopen, dat veranderd toch ook pas zodra zijn 'achterhand' sterker word??
.randie schreef:ja maar jongens waar hebben we het over...het is de B, de B staat voor BASIS. Er worden vaak al dingen verwacht die ik niet in de B thuis vind horen hoor.. Maar aan de andere kant zie ik ook in L combinaties die daar niet thuis zouden horen ( sterrekijkers)
Mellanie_ schreef:misschien stomme vraag..
maar wat houdt eigenlijk die impuls in?
weetergeen schreef:orienta schreef:dat een paard met ze neus op de LL loopt of ervoor betekend niet meteen dat ie ze rug wegdrukt dus dat vind ik een kromme gedachte.
daarnaast een paard wat te diep loopt in de B loopt 9 van de 10 keer enorm op de voorhand en zonder impuls
Dat hoor je mij ook niet zeggen. (neem aan dat je het tegen mij hebt?) Het is maar als voorbeeld hoe kortzichtig sommige juryleden helaas zijn, gelukkig lang niet allemaal. Te diep hoeft niet direct op de voorhand en zonder impuls te betekenen.
Plaisir schreef:orienta schreef:hoeft niet maar je ziet het wel veelste veel
die paarden sloffen dan door die proef heen dan vind ik het niet zo gek dat ze geen punt krijgen
Is het ook idd, als er weinig activiteit is heb je toch gauw al elk onderdeel een punt minder.
weetergeen schreef:Dat hoor je mij ook niet zeggen. (neem aan dat je het tegen mij hebt?) Het is maar als voorbeeld hoe kortzichtig sommige juryleden helaas zijn, gelukkig lang niet allemaal. Te diep hoeft niet direct op de voorhand en zonder impuls te betekenen.
orienta schreef:hoeft niet maar je ziet het wel veelste veel
die paarden sloffen dan door die proef heen dan vind ik het niet zo gek dat ze geen punt krijgen

orienta schreef:Mellanie_ schreef:Okeejh dan hebben wij geen goede impuls,
Hij is meestal errug braaf (bijna sloom)
dus die voorwaartse impuls hebben we ook nauwelijks..
komt het daardoor dat hij teveel op de V.H. loopt?
heb je wel een instructeur?
als hij niet op je been reageert heb je inderdaad geen impuls nee
orienta schreef:hoeft niet maar je ziet het wel veelste veel
Citaat:Zoals je ook veel te veel paarden ziet die al te vroeg opgericht met een weggedrukte rug worden gereden. In allebei de gevallen moet dat puntenmindering tot gevolg hebben
Mellanie_ schreef:Okeejh dan hebben wij geen goede impuls,
Hij is meestal errug braaf (bijna sloom)
dus die voorwaartse impuls hebben we ook nauwelijks..
komt het daardoor dat hij teveel op de V.H. loopt?
Wat voor cijfers/commentaar heb je vaak bij impuls?[weetergeen schreef:orienta schreef:hoeft niet maar je ziet het wel veelste veel
Zoals je ook veel te veel paarden ziet die al te vroeg opgericht met een weggedrukte rug worden gereden. In allebei de gevallen moet dat puntenmindering tot gevolg hebben.
Mellanie_ schreef:Thuis in training rijden we hartstikke voorwaarts,
maar op wedstrijd zakken we in ofzo ik weet het ook niet.
Ik rijd voor het eerst in meleven wedstrijden, daar moet ik toch aan wennen?
en mijn paard ook..
Plaisir schreef:Maar voorwaarts of sloomheid is eigenlijk weer geen maatstaf voor impuls, zoals bijvoorbeeld bij de passage & piaffe ziet het er vaak ook 'sloom' uit terwijl er wel weer voldoende impuls is.
Mellanie_ schreef:@orienta, dankje![]()
ik denk ook wat actiever losrijden hihi
ik haal ook wel winstpunten, maar zou wel eens een voor
mijn gevoel spetterende proef willen neerzetten,
als ik de ring uitloop voelt het altijd zo gewoon..