Paard wil zich echt niet laten rijden en is te gevoelig.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: Paard wil zich echt niet laten rijden en is te gevoelig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:39

Je zou eventueel ook Pianissimo kunnen proberen. Is een muesli, waarvan ze ook rustiger worden. Heb tijdje ergens stage gelopen, was ook een paard, in de omgang niet bang, maar tijdens het rijden, van elk klein dingetje in de stress schieten. Die kreeg dat voer en die is daar een heel stuk van opgeknapt.

Ogen zou ook wel veel verklaren, dat hij dingen gewoon niet/te laat ziet en hierdoor dus gewoon in de paniek raakt. Zoals hierboven kun je dat testen, gewoon keer met je vinger richting het ook wijzen en kijken hoe hij hierop reageert.

Verder denk ik, dat ALS je de oorzaak vind, je hier nog wel heel veel werk aan zult gaan krijgen..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:44

mijn vorige paard had wel wat gelijkenissen met die van jou, bij haar miste een stukje schoftwervel wat veel problemen, pijn en ik denk ook gedragsproblemen gaf.
Ik denk dat het zonde van je tijd is en te risicovol is om hiermee verder te gaan als er verder geen intenties zijn van de eigenaar om het paard vakkundig na te laten kijken, dat vind ik toch echt een vereiste met dit paard, je moet ergens je vinger op kunnen leggen. Succes !

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:21

absoluut laten nakijken voor verder aanmodderen.

een happy atlete kan je veel vertellen/helpen en niet duur!