Paard zit vast aan de linkerkant van haar nek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:20

MiniMouse schreef:
Nou sorry het was geen aanval maar ik vroeg het mijzelf af omdat ik niet wist
op wie ik nou moest reageren? }:0

is goed :D

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:10

Ilja000 schreef:
Het valt mij op dat de meesten meteen 'oplossingen buitenaf' gaan zoeken, in de zin van fysio e.d. Is het niet iets dat gewoon hoort bij een jong paard en d.m.v. trainen verbeterd moet worden? Dus door het rijden van de ruiter?

Dat is exact waar ik op doel: ieder paard is van nature scheef. Los je dit niet op door middel van training/rechtrichten dan blijft je paard scheef. Het bit vast pakken, aanspringen in de verkeerde galop, het hoofd kantelen, ongewenst versnellen, etc. zijn gevolgen van deze scheefheid. Pak het dus van begin af aan goed aan!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:36

Wat bedoel je met rechts sterker? Dat je paard dus links geen aan leuning heeft, zodat je het idee hebt dat je aldoor rechts moet trekken? Je moet juist niet trekken aan je rechter teugel. Probeer de druk gelijk op twee teugels te krijgen, dus juist ook op je linker. Geef met je rechter been een hulp. Neem les bij een hele goede instructeur die je hierbij helpt.

funnyhorses

Re: Paard zit vast aan de linkerkant van haar nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:40

paard rechtrichten!!!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:43

Je kunt je paard eerst een na laten kijken door ostheopaat of tandarts.Daarna moet jij je gaan richten op het rijden.

Enkele oefeningen voor je paard los te krijgen :

Oefening 1 L Volte 10 meter rijden; Wanneer je op de hoefslag rijd (linksom) en je voelt dat je paard links vast begint te houden stuur je meteen een volte van 10 meter in.Wanneer je paard los laat moet jij dit ook toestaan in de tussen tijd probeer je wel het zelfde tempo aan te nemen.Als dat goed gaat ga je de volte weer openen.

Oefening 2 : Voorwaarts rijden; Veel gaan schakelen.Van draf naar middendraf net zolang tot dat je paard los laat.Zodra je paard ontspannen loopt of reageerd ook je handen toestaan en aangeven dat ze het goed doet.Dit kan even duren en je zult het een paar keer achter elkaar moeten oefenen maar je heb er straks wel profijt van..

Zelf heb ik ook een 4 jarige ..

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:39