Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Olivierlover schreef:ik heb een les bij noor tanger gedaan omdat mijn haffie ook telkens niet goed aan sprong en het is dat je z'n koppie recht houd zodat hij meer steun heeft.... en goed je binnen een er bij houden, soms wilt het ook wel eens helpen als je een klein kriebeltje met je zweepje geeft aan zijn binnen schouder..
Olivierlover schreef:het klink miss raar maar ben jij niet scheef dat je ene been langer is dan de andere of dat jui scheef zit dat je met de scheefheid van je pony meegaat??
lissisanne schreef:Olivierlover schreef:het klink miss raar maar ben jij niet scheef dat je ene been langer is dan de andere of dat jui scheef zit dat je met de scheefheid van je pony meegaat??
zou best kunnen, 1 van mijn benen is een paar cm langer dan het andere. ze doet het alleen bij anderen dus ook.
rakni schreef:mijn paard heeft dit ook en al 2 jaar heb ik moeite met aanspringen in de linker galop.
Doordat ik nu veel heb gewerkt aan het rechtrichten is het wel verbeterd! Maar dat los jij in je manegeles niet zo op ben ik bang. banketstaaf voor het paard zeg!
esmee_stip schreef:Ik had bij mijn draver ook veel moeite om rechtsom te galopperen. Ik ben toen eens met een vriendin naar het bos gegaan, en daar had ik lekker de ruimte om te oefenen. Zodra ik de hulpen gaf voor rechtsom (binnenbeen op de singel, buitenbeen naar achter, aandrukken) lukte het niet echt, maar zodra ik erbij naar rechts ging hangen(ja, klink niet zo aangenaam) sprong hij goed aan. In de bak ook weer veel oefenen, nu doet hij het zonder extra gewicht aan zijn rechterkant.
Waarschijnlijk heb je dit al vaak geprobeerd anders is het zeker de moeite waard!
Bizzybijtje schreef:lissisanne schreef:okee hoe doe je dat dan? een soort travers?
dat lukt me ook niet met haar waarschijnlijk. wijken voor druk is ook erg moeilijk
Buitenbeen erbij, klein beetje buitenteugel is de 'simpele' versie om de achterhand wat meer naar binnen te zetten. Dan aanspringen in de galop...
lissisanne schreef:- op het verkeerde been lichtrijden en (voor het evenwicht)" verkeerde" stelling vragen
- achterhand naar binnen zetten
- gewicht (overdreven) naar binnen/ buiten(hij /zij krijgt meer vrijheid om haar/zijn binnen been naar vooren te brengen) brengen
- binnenbeen erbij houden+aktief aan het been
- - vergeet ik of is er verder nog iets?
? Olivierlover schreef:ik heb dit vaker van mensen gehoord dat je een paard meer ruimte geeft als je iets meer gewicht op je buiten zet. Sorry als ik het verkeerd heb gezegt zo bedoel ik het niet oke??!!
ik wil Ts alleen maar helpen...
.
Olivierlover schreef:oke nee sorry ik wilde niet verondwaardig reageren ik schrok een beetje![]()
oke dank u wel.
maar een vraagje hoor de meeste mensen hebben de neiging om naar binnen te zitten dus je moet dan zeg maar voor je gevoel meer op je buiten been zitten zo dat het paardje meer ruimte heeft omzijn/haar achterhand onder e massa te brengen waardoor hij/zij zijn/haar binnen been naar voren kan plaatsen..
en soms help het ook wel eens om op de rechte stukken aan te springen toch? omdat het paard dan meer steun heeft en omdat e meeste ruiters dan recht zitten??