Hoe krijg ik mijn paard actiever??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:03

Van mijn instructrice moest ik ook veel schoudervoor/binnen-waarts rijden en kleine voltes. En bedankt Kyra...

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:05

hardstikke goed, zo wordt de achterhand namelijk meer geactiveerd
Alles veel blijven afwisselen!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:05

Bij mij hebben de tips gewerkt vandaag ten minste...

ALLEMAAL BEDANKT!!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:36

Mijn pony is van zichzelf ook heel sloom, dit komt ook doordat ze ruime passen heeft. Ze reageert verder altijd wel goed op mijn been, met wijken aanspringen in galop etc.
Ook als ze over de buitenschouder wegliep kon ik haar * meestal Clown * goed corrigeren met m'n buitenbeen. Toch bleef ze voor mijn gevoel erg sloom, behalve als we gingen springen of een buitenrit gingen maken nu zou je denken, ze vind de dressuur gewoon heel saai! Maar ook dat idee had ik eigenlijk helemaal niet ze doet altijd heel goed haar best met alle oefeningen en is ook heel vrolijk, oortjes naar voren.
Toen ging ik op vakantie en heeft ze 5 dagen alleen maar in het weiland rond kunnen lopen.
Toen kwam ik terug en was opeens helemaal niet meer sloom! heel attent aan mijn been, kon makkelijk een tempowisseling rijden ( uitgestrekte draf enz. )

Misschien dat het bij jou ook helpt om je paard zo af en toe een week of 4 a 5 dagen vrij te geven. Bij mij hielp het iig geweldig!
succes ermee!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 19:47

Nou daar ben ik vorige week mee begonnen. Ik zit echt super in de knoop met school. Ik moet woensdag alles inleveren en uhm ja. Ik ben zo'n leerling van: alles op het laatste moment. Dus ik loop nu te stressen (ja ik weet het, eigen schuld, dikke bult. Ik werk hele dagen aan mijn werkstukken, dus m'n paard heeft nu even vakantie. Maar ik baal daar echt stevig van. Na al deze adviezen en het goei weer wil ik rijden, rijden en nog eens rijden. Maaaaaaaaarrrrrrr na donderdag heb ik grote vakantie tot 29 augustus. Dus da's 3-4 maanden vakantie. Dus dan gaan we d'r lekker tegenaan. Haha!