Afstekende tenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Girley

Re: Afstekende tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:14

Heeeel veel oefenen en erop letten helpt! probeer jezelf er constant op te controleren...een gaatje langer kan wsl ook geen kwaad...succes!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:31

Ik heb hier ook heel lang last van gehad, en heb een eigenlijk heel simpele oplossing, die bij mij heel goed gewerkt heeft: iedere keer als ik op de fiets zat, al was het maar 5 minuten, hakken naar beneden en tenen naar binnen. Het heeft even geduurd, maar nu zijn er mensen op stal jaloers op hoe goed ik mijn voeten hou :Y)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:36

Haha, heb het ook wel eens gedaan, alleen ik dacht bij mezelf, gek mens, waar ben je mee bezig, dit helpt toch nooit?
Maar ik zal het nu idd eens wat langer proberen, ik fiets vrij veel :)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:42

gewoon op blijven letten.. elke keer jezelf controleren en verbeteren, weet niet of je ergens een spiegel hebt rond de bak.. dat helpt ook om je houding te controleren

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:25

ik heb er ook heel erg last van..
ik heb namelijk dat mijn knieen naar buiten draaien, dus ik sta altijd met mijn voeten naar buiten.
als ik mijn voeten recht naar voren doe, voel ik spanning op mijn knieen staan.

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:48

Tenen naar buiten gedraaid gaat vaak samen met knieeen die niet goed in je zadel zijn 'gedrukt'. Ik had er ook last van, en niet een beetje ook. Ik moest mijn knieen beter in het zadel drukken, zodat ik mijn hakken makkelijker kon uitdrukken en mijn tenen eigenlijk automatisch naar binnen draaide. Daarom deed mijn instructrice een briefje van 10 euro tussen mijn knie en het zadel, als 'ie ertussen uitviel mocht zij hem houden, geloof me dan houdt je je knieen aan het zadel! Het hoeft niet zo te zijn, maar deze dingen gaan vaak samen. Check even of het bij jou ook het geval is!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:36

Probleem zit hem niet in je tenen, maar omdat je je bovenbeen vanaf de heup al niet goed indraait. Daar zit dus de oplossing voor je probleem, niet in het onderbeen.