wat ik me trouwens net bedenk is dat het altijd lijkt alsof ze verdrietig is ofzo, de twee andere paarden waar ze bij staat sluiten haar heel erg buiten en bij andere mensen is ze ook niet geliefd. het lijkt altijd alsof ze iets mist, dat ze een bepaalde wrok in zich heeft. ja erg diepzinnig, ik weet het, maar ze komt gewoon heel menselijk over
Teddy321
Geplaatst: 22-10-09 13:39
Juist goed die diepzinnigheid. Misschien is ze wel erg ongelukkig, en moet je het probleem daar zoeken.
het kan best door haar rug komen, dat zou je wel even na moeten laten kijken! mijn bijrijdpaard had dat namelijk ook en de veearts was gekomen en ze heeft inderdaad last van haar rug! dus ik weet niet of je haar rug al hebt na laten kijken, maar toch maar even doen
Is het niet een evenwichtsprobleem? Omdat ze buiten veel rechtuit kan lopen en alleen grote wendingen, en in de bak kleinere wendingen moet maken, daar het evenwicht niet voor heeft en daarom protesteerd? Dit zou je kunnen merken aan graag willen uitzwaaien in de wending, of uit galop vallen/heel hard galloperen. Dat zou gelijk verklaren waarom je paard het longeren moeilijk vind.
Wordt ze trouwens buitengesloten buiten, of zondert ze zichzelf af? Dat is nl nogal een verschil. Probeer daar eens achter te komen. Paarden sluiten niet zomaar een ander paard buiten, maar sommigen willen zelf niet bij de groep zijn. Dit zijn meestal ook de paarden die niet zo vooruit te branden zijn in de bak, maar buiten wel. Meestal de dominantere die niet afhankelijk zijn van de rest.
misschien een keer beter aanpakken? als jij naar buiten gaat met je paard als het in de bak niet lukt, weet ze dat en doet ze het de volgende keer weer omdat ze het buiten leuker vindt. Proberen wat strenger te zijn en misschien is het sowieso wel handig om even naar het gebit te laten kijken? succes ermee.
Misschien kan je binnenhoefslag stappen en steeds corrigeren op recht lopen, meer niet 10 min en dan lekker naar buiten oid. wel beide handen doen. En het natuurlijk gaan opbouwen.