Linksgebogen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LaVieDivine

Re: Linksgebogen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:02

je vriendin heeft inderdaad gelijk...tis de linkerkant die langer moet worden en rechts moet korter en sterker worden

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:23

kynshiri schreef:
je vriendin heeft inderdaad gelijk...tis de linkerkant die langer moet worden en rechts moet korter en sterker worden

Nou vriendin zei linksom longeren zodat spieren rechts langer worden, nu we het nog eens nader bekeken hebben, hebben we besloten dat rechtsom inderdaad de manier is, dus dit doen we nu, nu nog alle andere spieren loskrijgen en rechtrichten leren...best moeilijk volgens mij

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:52

AnnebelleVD schreef:
kynshiri schreef:

Nou vriendin zei linksom longeren zodat spieren rechts langer worden, nu we het nog eens nader bekeken hebben, hebben we besloten dat rechtsom inderdaad de manier is, dus dit doen we nu, nu nog alle andere spieren loskrijgen en rechtrichten leren...best moeilijk volgens mij

Vond het al vreemd om te lezen, een linksgebogen paard linksom longeren.

Longeren met dubbele lijnen linksom kan wel, maar het beste kan je je paard recht houden of contrastelling vragen. Rechtsom met 1 lijn en in vierkantjes longeren.
Het rechterachterbeen zetten ze vaak niet onder de massa, met vierkantjes moeten ze wel het rechterachterbeen hetzelfde gaan gebruiken als het linkerachterbeen als ze linksom lopen.

Het is lastig uit te leggen zo, het beste kan je hierin eens les nemen.

Ik heb ook een linksgebogen paard en een paar keer gelest bij Antoine de Bodt en longeerlessen in rechtrichten gehad. Moet zeggen dat ik er heel veel aan heb gehad. Zeker iets om aan te raden.
Op den duur kan je paard er namelijk meer last van krijgen door bijv. kreupel te lopen of erger.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:47

mijn paard is ook links gebogen, heb er echt zoveel problemen mee gehad dat hij vast hield enz, ik heb hem nu onder behandeling van de fysio (na 2x duidelijk effect) en les in rechtrichten. dit werkt echt heel goed.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:56

ik heb vrijdag ook priveles mijn eerste les,in rechtrichten,op de manier van marijke de jong,ben benieuwd!!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:33

Masseuse heeft gebeld en ik ga terugbellen als ik beter ben hebben we afgesproken, ben nu namelijk flink ziek en heb geen stem dus ik kon niet met haar praten door de telefoon. In sms-jes hebben we besloten dat ik zal terugbellen als ik weer een fluweelzacht stemmetje had haha. Dus dat gaan we zo snel mogelijk doen!

Ook heeft Ria de Vos me gebeld, zij is leerlinge van Angela Remie en omdat angela zelf niet op locatie lesgeeft maar ria wel, wilde zij me wel les komen geven. Ik mag komen kijken als zij zelf les heeft van angela en als dat bevalt dan spreken we eens een proeflesje af. Dan les ik 1x per maand denk ik, want ze zei dat ik genoeg handvaten en oefeningen meekreeg uit een les om weer flink te kunnen oefenen voor een tijdje!
Dat is wel leuk. Dat is dus les in academische rijkunst en rechtrichten, echt gymmen met je paard zei ze en recht maken en op de achterhand en alles zo vriendelijk mogelijk. Kijk, dat sluit aan bij mijn manier van denken! Ik wil mijn paard niet dwingen, ik wil dat hij weer plezier krijgt in het werk en dat zijn lichaam lekker aanvoelt.

Dus eerst eens de massage inplannen en evalueren en dan het les-idee verder uitdenken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:43

je kunt ook een fisio laten komen :)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 12:29

op dit moment vind ik het massage-idee wel een hele aansprekende optie, eens kijken wat het uithaalt bij mijn manneke

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:28

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 12:06

Thx!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:18

de masseuse is geweest! marleen de man van happy athlete! topmens, heel vriendelijk en kalm en met een gezonde dosis eigenwijsheid ;) twis liep heel anders na de behandeling, ik heb hem de dag erna los gegooit in de bak en even laten lopen, hij liep keurig en gister was hij vrij, vandaag gaan we in de bak rijden en ik ben erg benieuwd!

van de week kijken bij Ria de Vos en angela remie.

Shelley_026

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:09