barbar schreef:jullie doen alsof het de schuld van TS zou zijn dat dit paard zo sterk is, TS rijd het paard echter pas een paar weken en geeft aan dat zij denkt dat het paard gewoon niet goed reageerd op dit bit, dit kan natuurlijk er zijn enorm veel bitten op de markt (niet allemaal even vriendelijk) en niet elk paard is goed te rijden op het zelfde bit.
ik ben helemaal voor het dubbelgebroken bit omdat dit een vriendelijk bit is die toch goed inwerkt, verder is het uitproberen op welk bit dit paard het beste reageerd.
Het is een stukje techniek wat de ts mist, anders krijgt ze niet naar 20 min rode handen.
Paard wat zo'n harde mond heeft, is gewoon verkeerd gereden.
De rem etc zit niet in de mond.
. Met inrijden was dat in het begin best pittig en natuurlijk raadden velen me ook een bit aan. Maar nee, toch niet gedaan en ik kan hem nu prima rijden. Kwestie van je paard goed op zit en benen inrijden en verder is het enorm van belang dat jij duidelijk, eerlijk en consequent bent naar je paard toe. Beloon als hij het goed doet, corrigeer (dat betekent niet meteen slaan, maar wees zaken voor, kwestie van juiste timing). Want het is de fout van de ruiter, als een paard naar het 'sterke' en 'eigen initiatief' neigt. Dan mis jij iets, kijk dus alsjeblieft even goed naar jezelf