Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Germatje schreef:Hoi!
Hier op bokt zit iemand die ik laatst met veel gedult op een paard heb zien stappen waarvan de eigenaar ook alleen in de stal op kan stappen. Als ik jou was zou ik haar een vragen om tips en eventueel of ze je wil helpen, ze woont ook in drente.
haar naam hier is Mindfields, ze geeft ook les en heeft een zeer prettige en rustige manier van benaderen.
En ook even de rug na laten kijken, je weet tenslotte maar nooit.
CM_ schreef:Dan nog kan er in die rug wat mis zijn gegaan.
Een goede ruiter kan dit rijtechnisch soms oplossen en de rugklachten verbeteren.
Maar een gemiddelde ruiter kan dit hedendaags echt niet.
Dus wees verstandig en laat pasvorm zadel, en die rug heel goed nakijken!
aerdenhout1 schreef:CM_ schreef:Dan zou ik als de wiedeweerga die rug laten nakijken !!!
Ik vrees voor jou TS dat ik het hier mee eens ben!
Klinkt als een rug probleem.
Vaak is het dan, als je een maal zit en het paard kan het gewicht van de ruiter verdelen, dat het over is.
Zakt hij ook wat door de benen soms?
_Sannee schreef:Germatje schreef:Hoi!
Hier op bokt zit iemand die ik laatst met veel gedult op een paard heb zien stappen waarvan de eigenaar ook alleen in de stal op kan stappen. Als ik jou was zou ik haar een vragen om tips en eventueel of ze je wil helpen, ze woont ook in drente.
haar naam hier is Mindfields, ze geeft ook les en heeft een zeer prettige en rustige manier van benaderen.
En ook even de rug na laten kijken, je weet tenslotte maar nooit.
Mindfields ken ik inderdaad. Zij is mijn oude instructrise.
Enamorado schreef:ik had precies hetzelfde als iij tot een paar weken geleden.
per toeval had ik een andere singel. een anatomisch gevormde singel.
weg zijn nu alle problemen met opstappen. hij stapt nu rustig weg en blijft nu ook nagenoeg goed staan met opstappen.
tot een paar weken geleden moest ik steeds longeren van te voren om het bokken te beperken en het huppen.
de singel heeft echt wonderen gedaan!
oh en er is overigens een naam voor jou verhaal. namelijk singeldwang.
zoek het maar eens op hier op bokt.
_Sannee schreef:Enamorado schreef:ik had precies hetzelfde als iij tot een paar weken geleden.
per toeval had ik een andere singel. een anatomisch gevormde singel.
weg zijn nu alle problemen met opstappen. hij stapt nu rustig weg en blijft nu ook nagenoeg goed staan met opstappen.
tot een paar weken geleden moest ik steeds longeren van te voren om het bokken te beperken en het huppen.
de singel heeft echt wonderen gedaan!
oh en er is overigens een naam voor jou verhaal. namelijk singeldwang.
zoek het maar eens op hier op bokt.
Singeldwang is gevoel voor gezuif in het zadel en hulp van been in het begin?
Wel op voorwaarde dus dat het probleem niet lichamelijk is en het zadel goed ligt..... het gedrag moet dan dus echt geklier zijn. Een paard dat gaat etteren terwijl ik met 1 been op een bankje en 1 been in de beugel sta vind ik te gevaarlijk om te tolereren.