Problemen met mijn 5 jarig paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:47

WendyDeBaets schreef:
Als ik mep, mep ik echt wel door hoor!! Andere paarden in de les hebben soms schrik, omda de tik met mijn zweep zo hard is...

Ik maak hieruit op dat je groepsles hebt, als ik jou was zou ik toch voor privéles gaan kijken, want deze problemen eisen toch meer induviduele aandacht.

WendyDeBaets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:48

missRosanne schreef:
ik denk inderdaad ook wat hier al meer wordt genoemd dat hij met je loopt te ''spelen''.
Alleen ik snap dat jij dit spelletje niet leuk vindt.
Aanpakken die hap, en vooral niet je paard zijn zin door laten voeren.
Wil hij langzaam lopen? heb jij dit gezegd? is het antwoord nee? Jammer dan, lopen paard!
Gewoon wat strenger worden, en eventueel 2x in de week les nemen.

Hey, bedankt voor je reactie! Ik ga zeker en vast wat strenger worden! Ik had gewoon schrik, dat wanneer ik strenger wordt, hij misschien helemaal onhandelbaar zou geworden zijn...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:49

WendyDeBaets schreef:
suleilitha schreef:
Ik zou er toch maar even iemand opzetten met flink wat lef en die even laten doorpakken. De kans bestaat dat meneer nogal in het verzet zal gaan in het begin, als hij even wordt "geprikkeld".

Ok, ik ga dit zeker doen! Bedankt alvast!!!

En dan op de grond ook die persoon laten helpen, want die weet dan al op wat voor momenten je hem voor moet zijn en dan weet jij uiteindelijk ook precies hoe je het moet aanpakken.

WendyDeBaets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:49

missRosanne schreef:
WendyDeBaets schreef:
Als ik mep, mep ik echt wel door hoor!! Andere paarden in de les hebben soms schrik, omda de tik met mijn zweep zo hard is...

Ik maak hieruit op dat je groepsles hebt, als ik jou was zou ik toch voor privéles gaan kijken, want deze problemen eisen toch meer induviduele aandacht.

Heb ik ook een hele tijd met hem gedaan, maar toen vond de lesgeefster dat het voor hem misschien beter was van tussen de paarden te lopen, zodat hij snapt dat hij vooruit moet...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:03

WendyDeBaets schreef:
Ik had gewoon schrik, dat wanneer ik strenger wordt, hij misschien helemaal onhandelbaar zou geworden zijn...

Daar wordt het alleen maar erger van....slimme paarden hebben dat geintje na 1 of 2 keer perfect door ;)