lisette_D schreef:Misschien is het een hele eenvoudige oplossing. Hoeveel ruimte heeft jou paardje in haar mond. Een dik bit is namelijk niet altijd even vriendelijk vooral wanneer een paard weinig ruimte in zn mond heeft. Het kan dus gewoon zijn dat haar mond vol zit en wanneer je een iets dunner bitje zou proberen heeft ze wat meer ruimte over en houd ze haar tong binnensmonds.
Zorg dat je de neusriem inderdaad niet te strak hebt, maar netjes aangesloten. Voel aan de onder of bovenkant, niet aan de zijkanten want daar zit altijd meer ruimte dus dat kan vertekenen en probeer eens een wat dunner eenvoudig dubbelgebroken bitje. Ik zou er dan een met een plat tussenstukje nemen.
Hoe zie je dat van die ruimte? Ik ben nl. doodsbang om met een dunner bit te rijden en mijn paardje doet het ook af en toe, maar die steekt gewoon op stal ook wel eens zijn tong uit ... Dus ik weet niet of ik er echt iets achter moet zoeken bij hem. Tandarts ga ik sowieso ook laten langskomen.
Tis er eentje met een vrij klein hoofd, dus ik veronderstel ook kleine mond
. En ik heb wel een errrugh dik bit. Maar of dat nu te dik is ... Met zijn dubbelgebroken maar dunnere bit doet hij het trouwens niet, maar veel meer dan dat durft ik niet uitproberen. Ik hou zelf niet zo van dat dubbel gebroken spul