Tong uit de mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 18:39

midgie schreef:
marianna schreef:
Nee, maar dat zie ik ook niet als oplossing voor dit probleem

Denk dat dit juist wel een hele goeie oplossing kan zijn, zeker als je zelf niet weet het op te lossen en waardoor het komt,
Kan het niet gewoon jou fout zijn?
Leer anders eens rijden zonder bit in en hang er dan over een half jaartje weer een terug een bitje in, weet zeker dat jij dan onafhankelijker zit en alleen de dingen doet die je moet doen met het bit,
Het bit is het probleem niet het zijn de handen die er aan vast zitten of er aan gezeten hebben in het verleden en respectloos met het gevoel in de mond zijn om gegaan.
Dus ja haal dat ding er eens uit , durf te rijden op je gevoel en wees zuinig met het gevoel van het paard want dat heeft hij echt.

Het is erg fijn om te lezen dat zonder mijn rijden te beoordelen je kunt beoordelen of ik met of zonder gevoel rijd, en of ik wel of niet onafhankelijk zit. Ik ben geen voorstander van bitloos rijden, en wil dat in dit geval ook niet proberen.

maikeltje schreef:
marianna schreef:
Ze wel sterker aan 1 kant. Dit is tevens de kant waar ze ook haar tond uit de mond heeft.

Qua lossigheid valt er ook het een en ander te verbeteren.

Daar heb je je probleem al ;)
Ik zou als ik jou was een goede instructrice zoeken die je helpt je paard weer tussen twee teugels en twee benen, ofwel recht, te krijgen.

Ook hier wordt niet eerst gevraagd of ik uberhaupt les heb. Gelukkig is dit wel het geval.

suleilitha schreef:
Marianna, een paard kan ook last hebben van een te dik bit. Er wordt vaak aangenomen dat een dik bit beter en milder zou zijn maar er moet wel genoeg ruimte voor in de mond zijn.
En heb je nou al in de mond van het paard gekeken of daar schade of littekens aanwezig zijn?

Dit begrijp ik heel goed, en ik ben daar ook zeker niet onwetend in. Wat mij dan ten zeerste verbaast is dat het paard er 1,5 jaar rustig, zonder elke vorm van tong uit de mond / over met hetzelfde bit bereden is.

Paard heeft naar mijn inziens geen schade of id in de mond. Maar ik heb de tandarts al gebeld, dus ik hoop dat hij me gauw terugbelt voor een afspraak.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:43

Albert schreef:
Toch duid je hele verhaal op een gebitsprobleem.

Ik vind het juist meer lijken op een probleem in het lichaam - wat scheefheid veroorzaakt en door de aanleuningsproblemen ook kan zorgen voor kantelen en tong uit de mond.

scheefheid kun je imo het beste behandelen door eerst een goede osteopaat erbij te halen om allles weer los te maken en om dan te zorgen voor goed les en leren rechtrichten.

scheefheid hoef je er niet in gereden te hebben, maar kan ook komen uit het paard zelf. Als deze een keer last heeft gehad van iets en daarom is gaan comperseren, kan dat snel "blijvend" worden of zelfs steeds erger worden

Natuurlijk wel eerst in de mond kijken op verwondingen :j

edit-> hopelijk heb je een andere tandarts dan "normaal" gebeld.
Ik heb ook eens een andere gehad die zijn werk niet zo goed had gedaan. Daar kom je pas achter als een betere tandarts aan de slag gaat ;)

SaBiNa_S

Re: Tong uit de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:49

Sperriem iets lager en strakker?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 18:53

Iets veranderen aan de sperriem heeft geen effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:24

Goeie zaak dat je even de tandarts hebt gebeld voor een afspraak. Ik denk zelf dat het wel degelijk om één of ander mondprobleem gaat in dit geval.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 19:32

Mocht het niet zo zijn, dan ga ik maar op zoek naar een goeie osteopaat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:34

marianna schreef:
Mocht het niet zo zijn, dan ga ik maar op zoek naar een goeie osteopaat.

lijkt me een prima volgorde :j en een goed plan

succes!

AlbertJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:25

superwoman schreef:
Albert schreef:
Toch duid je hele verhaal op een gebitsprobleem.

Ik vind het juist meer lijken op een probleem in het lichaam - wat scheefheid veroorzaakt en door de aanleuningsproblemen ook kan zorgen voor kantelen en tong uit de mond.

scheefheid kun je imo het beste behandelen door eerst een goede osteopaat erbij te halen om allles weer los te maken en om dan te zorgen voor goed les en leren rechtrichten.

Bij deze symptomen zijn vrijwel altijd gebitsproblemen de oorzaak en lichamelijke scheefheid en blokkades het gevolg.