zweepjes probleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: zweepjes probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:13

Ik lees dat een hoop mensen de zweep avhter het handvat vast houden ,daar is het dunner en houdt fijner vast,ik denk dat het ook met het in balans houden van het extra gewicht-door lengte is,fleck een merk met hele mooie zwepen heeft een hele fijne zweep hiervoor dun,eigenlijk zonder handvat en helemaal in balans,met deze zweep heb ik geen probleem om m vast te houden..

miransiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:14

Fleck? klinkt interessant, ga ik ook eens naar uitkijken....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:16

ze hebben ze bij divoza...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:18

Hij heet de fleck feldman,heerlijk zweepje :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:19

Ik heb zweep ook achter het handvat vast, vind dat ook prettiger. Waarom weet ik niet ;) . Ook bij een super kort zweepje doe ik het, gewoon automatisme geworden denk ik ;) .
Liever zonder zweep, maar soms moet het even en dan rij ik zo.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:58

kleinvosje schreef:
horse_girl schreef:
Hoe hou je je zweep vast? Als je van je hand direct omlaag laat hangen, kun je je hand niet recht houden. Beter is om de zweep vanuit je hand recht naar achter (langs je heup) te houden.

Hier ben ik het niet mee eens, zeker bij een lange zweep niet. Je brengt hiermee heel veel spnning in je hand en het uiteinde van de zweep zwiept op en neer in draf, waarbij je de kont aan kunt tikken...

Van spanning heb ik geen last, en als je een goede stevige zweep koopt die niet langer is dan 1.20m, dan zwieptie niet op en neer hoor. Bij goedkopere zwepen is dat vaak wel zo.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:30

Met en zweep die zo lang is, mag je niet starten, dan kun je ook een kortere gebruiken.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:18

Ik rij graag met een langere zweep, de vraag van TS gaat ook niet over zwepen waar je mee mag starten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:03

nee, dat is zo, maar als je dan toch moet wennen aan een zweep in je hand, kun je maar beter een nemen die je ook met wedstrijden kunt en mag gebruiken, anders moet je daar weer een andere voor nemen, waar je weer niet aan gewend bent...

En als je het zo stelt: TS vraagt ook niet naar waar jij graag mee rijdt...

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:50

kleinvosje schreef:
nee, dat is zo, maar als je dan toch moet wennen aan een zweep in je hand, kun je maar beter een nemen die je ook met wedstrijden kunt en mag gebruiken, anders moet je daar weer een andere voor nemen, waar je weer niet aan gewend bent...

En als je het zo stelt: TS vraagt ook niet naar waar jij graag mee rijdt...

Als je even terugleest, ben ik ook helemaal niet over lange zwepen begonnen. Maargoed, zo kunnen we wel doorgaan. FF ontopic, TS, heb je alweer iets geprobeerd of ga je zonder zweep rijden?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:28

kleiner zweepje?
of geen zweep
of oefenen oefenen oefenen ;) succes :Y)