Zou dit stout gedrag zijn of zit er meer achter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Zou dit stout gedrag zijn of zit er meer achter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:17

Mijn pony wilde hier ook mee beginnen :\
idd hoofd omhooggooien en later begon ze te huppen van voren (nog niet steigeren, maar wel laten merken dat ze het van plan was) Nu heb ik afgelopen zaterdag weer les gehad en het lag natuurlijk aan mij.
Naar mijn idee was ik ontspannen in de binnenhand, maar bleek dat ik met het vragen net iets te lang vroeg moest eerder ontspannen. In de les (20 min.) was het al over aan het eind liep ze lekker rond en ontspannen en schuimde ze voor het eerst in de mond:D
Misschien dat dit bij jou ook het probleem is. Wat ik moest doen buiten teugel goed erbij houden en binenn teugel los (naar zn hoofd toe) dit hielp bij mij geweldig!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:04

Stout gedrag bestaat niet, zeker niet van de een op de andere dag. Je paard laat je weten dat hij pijn heeft. Zorg dat je uitvindt waardoor dat komt! Denk aan zadel, hoofdstel en tanden, maar zeer zeker ook aan spierproblemen!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:21

Als hij het na de training van die twee weken niet deed, en nu weer wel, lijkt mij dat het aan de ruiterhand ligt.
Misschien neem je teveel druk aan (onbewust). Probeer eens halt te houden met je stem, ho ho, en je zit en doe daarbij niks met je handen, dus geen druk op de mond, en kijk of hij het dan nog doet!
Zoniet, dan moet je misschien trainen om meer te rijden met je zit dan met je handen!