aeolusnr1 schreef:Ik heb alles doorgelezen, en idd ik vind dat er veel goede tips gegeven zijn.
Zelf zou ik het niet zooooooo lief geformuleerd hebben, ik vind je gewoon een verwaant kreng als ik jouw reakties lees.
Dit is gewoon oneerlijk naar je zelf toe, en het is oneerlijk naar je paard toe.
Je zult best al vrij goed kunnen rijden, dit zal ik zeker niet gaan betwisten, maar je overvraagt je paard echt wel, en er zit geen goede structuur en opbouw in je trainingsschema denk ik.
hou het leuk, zowel voor jezelf , maar zeker ook voor het paard, als je zo bezig blijft doet hij op een gegeven moment helemaal niks meer voor je, en dan heeft hij nog groot gelijk ook, vind ik toch.Als er iemand in fout is , dan is het enkel jij, dus niet je paard.
Ik vind dit erg lomp en heel kort door de bocht.
Natuurlijk is het oneerlijk voor de TS zelf en voor het paard, maar verwaant heeft hier totaal niks mee te maken! De TS ziet zelf het probleem en wil hier aan werken. Dat geeft ze heel duidelijk aan. Dat ze het misschien wat onhandig verwoord heeft over zijn verzorging t.o.v. het weigeren, tja, we zijn allemaal mensen. Om dan meteen te roepen dat iemand verwaant is, vind ik nergens op slaan.
Er is hier meer aan de hand dan alleen het weigeren van het paard. De reactie van de TS op het weigeren heeft ook een oorzaak. Ze is zelf ook niet blij met haar gedrag. Het is juist helemaal geweldig dat ze hieraan wil werken. Het lijkt mij dat de TS juist heel goed op weg is. En ik vind het heel dapper dat ze hier op bokt haar verhaal doet, want het is wel heel persoonlijk om over je minder leuke kanten (woedeaanvallen) te spreken.
TS nogmaals succes!