Struikelen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Struikelen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:41

bot atrose?
ik zou snel naar de da gaan voordat t te laat is,
het kan veel schade oplopen dat struikelen :)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:44

Hoe gaat het nu met Maqua?

Ik ken haar toevallig, heb haar ook weleens gereden voor de vorige eigenaar. Dat struikelen heeft ze altijd al gehad, al gebeurde het het meest als jij haar gewoon liet lopen (te langzaam) of als ze over haar tempo ging lopen. Wanneer jij haar in een goed tempo reed, waarin ze haar passen af kon maken ging het altijd goed.

In galop stuikelde ze eigenlijk ongeacht hoe je haar reed. Maar dit kon een paar weken goed gaan, en dan opeens stortte ze bijna op de grond. Dit in galop kwam dan vaak doordat ze niet echt sprong heeft in de galop (tjaa ... dravertje)

Ik weet niet meer alles van Maqua, maar ik weet wel dat ze een flinke klap heeft gehad doordat ze een manegepaard is geweest. Het is absoluut niet het meest soepele paard (al viel dit volgens de osteopaat toen ze nog hier stond aardig mee voor haar achtergrond).

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:34

hallo,
ik ken maqua van haar manegetijd!

maqua heeft altijd been problemen gehad.
ons werd verteld dat dit een oude maar ernstige blesure was van af de drafbaan.
op de manege stond ze regelmatig een poos op rust o,dat ze last had van haar beentjes...

ik heb veel op haar gereden als je haar liet lopen dan struikelde ze veel maar als je haar goed liet verzamelen en actief in been gebruik(dus niet laten slofen) ging het heel goed.
ook de galop in een beheerst tempo ging prima!

ze is van uit de manege verkocht aan iemand die haar een goede oude dag zou bezorgen....
helaas(voor ons manege ruiters die erg aan haar waren gehecht) is ze al een paar keer door verkocht.

wij weten natuurlijk niet onder welke verkoopverhalen ze is doorverkocht.

maar maqua was bij ons op de manege echt toe aan een rustgere oude dag met leuke stap ritjes en wandelen aan de hand.

het echte rijden en zwaar werken daar was ze toen al echt niet meer voorgeschikt.

ik hoop dat je haar een mooie ouwe dag geeft t is een lief dier die t meer dan verdient heeft

fabjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:24

Struikelen kan artrose zijn maar je hoort het ook vaak bij hoefkatrol. Ik zou een foto laten maken dan weet je wat.
Meestal is dit al langer aan de gang zoals ik ook uit de andere verhalen lees, maar is het nog erger geworden door die val.
Zeker als ze bij de manege vandaan komt dan zijn dat meestal paarden die wat onder de leden hebben. Snel een foto laten maken als ik jou was.
succes

Cowgirl333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:36

Ik zou ook een DA inschakelen en zou een second opinion op laten maken door een andere hoefsmit om te kijken wat zijn / haar bemerkingen zijn over de hoeven van je paard.

Mocht de andere hoefsmit er niks bijzonders aan zien dan zou ik toch blijven zoeken wat er wel aan de hand zou kunnen zijn.