hoofd omlaag bij inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: hoofd omlaag bij inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:51

hou dat kriebelen aan zn neus even in de gaten.
kan heel goed zijn dat m iets of wat irriteert aan of in zn neus,
probeer eventueel iets anders met je neusriem of wat dan ook, wees creatief want dit kan een heel erg lastig aanwensel worden.
en dan bedoel ik dat wanneer hij eenmaal aan t bit gewend is en hij durft druk te geven en hij wil zn neus poetsen hij je dan bijna uit t zadel kan trekken, en onder t rijden even stil wil gaan staan om zn neus te poetsen.

dus toch even in de gaten houden of t wat is wat m irriteert of dat t gewoon aanwensel is waar je dan wel moet proberen vanaf te halen..

gaat ie stilstaan als ie dit doet? of onder het lopen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:25

Als hij stilstaat doet hij het, maar in stap ook. In stilstand wel het meest. Als er iemand naast hem loopt doet hij het overigens veel minder, als we naar diegene toe rijden en er vandaan rijden wat meer heb ik het idee.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:32

zodra je uit hebt kunnen sluiten dat hem niks irriteert aan zijn neus of ergens anders (kan ook subtiele hint van m zijn ;) )
Dan probeer t m toch af te leren, naar mijn idee is dit een gewoonte / aanwensel aan t worden dus wees er snel bij anders is t zo moeilijk om weer af te leren.
Laat er iig even iemand na kijken in t echt, dat is wat makkelijker dan zo.
afleren kun je vaak makkelijk (nu nog) door gewoon je been even aan te leggen en alert te maken op jou, zodat ie afgeleid is van zn neusje, dus denk je dat ie t gaat doen: been er aan even pasje extra naar voren, of volte inzetten oid, leid m af van de aandacht van zn neusje.
Kan ook beetje verveling van m zijn, dat ie toe is aan iets nieuws!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:04

Rare vraag, maar heb je een gecombineerde neus riem?Ik heb een pony die daar dus niet tegen kan en als hij hem om heeft ook doorlopend met zijn neus tegen zijn been wil schuren.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:12

Ik heb een gecombineerde neusriem die ik zonder sperriemje gebruik. En gek of raar vind ik die vraag echt helemaal niet; zou makkelijk kunnen dat er iets is aan zijn hoofdstel dat kriebelt, nou je het zegt; hij heeft een hoofdstel stuk gemaakt (nou ja, iemand anders die hem aan het bakstuk van de neusriem vast pakte en daar was-ie niet van gediend) en ik weet niet zeker (schaaaaaaaaaaaam) of het hoofdstel dat ik nu gebruik blinde sluitingen heeft.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:31

en? ben even benieuwd hoe t nu gaat :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 20:38

Vandaag heb ik weer gereden, maar alsof hij het topic stiekem heeft meegelezen: zijn koppie niet één keer op die manier omlaag.
Wellicht scheelde het wel dat er vorige keren iemand bij was en ik nu alleen met hem gegaan ben waardoor hij errug aan het zoeken was naar andere paardjes en fanatiek in het rond hinnikte. Echt ontspannen was hij dus niet.
Overigens verder geen stap verkeerd gezet, dus dat was wel heel erg braaf. Slechts geschrokken van een omvallende fiets, en een vrij stille scooter die ons ineens inhaalden, maar geen stap verkeerd gezet. Ben benieuwd of het gedrag terugkomt als hij dit weer wat gewoner is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:51

Volgens mij ben je echt lekker bezig met je paard maar te lief zijn kan soms ook verkeerd gaan en daarmee bedoel ik natuurlijk niet straffen maar wel duidelijk maken dat je dit niet wilt, dus op het moment dat hij dit doet gewoon duidelijk naar voren rijden.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:57

Mooi dat t zo goed gaat!! leuk joh!

misschien dat t ie weer gaat doen als t gewoon voor m is jah, maar dat moet je gewoon even afwachten.
afwisseling is wel belangrijk, dat zie je nu maar weer.:D
nou succes en hopelijk hou je ons op de hoogte!

gr en knuf aan je brave paard

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 15:55

Nou, hier dan toch een update weer;
Ik mag me toch wel heel erg schamen omdat een van de meest voor de hand liggende dingen aan de hand is en ik daar niet voldoende bij heb stilgestaan. De tandarts is geweest en mn kereltje heeft last van een gebroken wolfstandje.
Er is ook een kies weggehaald die al los zat, verder is hij klaar met wisselen. Maar dat wolfstandje is dus heel beweeglijk en doet hem pijn. 13 okt wordt het getrokken en als dat niet lukt uitgeslepen, daarna mag-ie nog zeker 2 weken geen bit in.
No problemo; ik ga lekker bitloos met hem verder. Was toch al de planning op den duur.

Foto's heb ik nog niet; na vorige update heb ik er ook nog maar weer 1 keer opgezeten en toen was er geen fotograaf bij.

Piwie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:54

Tip: Zet een te grote cap op zodat ie voor je ogen valt, dan moet je wel omhoog kijken :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:16

meneer laat ook alles met zich doen als hij niets ziet... Handdoek over zn ogen of iets dergelijks maakt gewoon geen indruk. Het is een echte Baggio; leuk, lief, intelligent, volhardend, maar nooit van zijn stuk te krijgen.