problemen met oprichten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: problemen met oprichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:41

Juist omdat je aangeeft dat ze harder wil, zou ik het paard terugrijden, meer aan elkaar,zodat die rug goed kan bollen.
Niet teveel vooruit schakelen, want dan kukelt ie weer op de voorhand. Juist door het paard steeds weer terug te rijden dus in een zeer rustige draf bijv. moet ie meer gaan veren in de achterhand. Probeer mooi van achter naar voor te rijden, daar weer opvangen en wachten tot ie nageeft en jij daarop je hand iets opend en weer aanvult met been. De motor achter moet beter gaan draaien, zodat paard beter onder het zwaartepunt stapt en hierdoor meer gaatdragen i.p.v. stuwen.
Veel succes, het is een knap paard hoor!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:12

Hoe lang geleden is ze ingereden? Hoe intensief zijn de trainingen geweest. Volgensmij is je paard erg overbouwd. Ik zou hem een half jaar de weide ingooien en dan weer verder gaan.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:22

Lekker beestje zeg.

Ik denk dat Shattered een hele goed tip gegeven heeft. Teugels korter en hierbij ophoudingen maken omhoog, elke keer weer wanneer ze zwaar wordt in je hand. Probeer hierbij ook veel kleine tempowisselingen te rijden en dan vooral voorwaarst (dit maar een paar passen, maar wel snel achter elkaar). Dit is ook een erg goede oefening als je haar laat lopen zoals ze nu al doet. Een paar passen na voren draven (3) en weer terug en weer na voor en weer terug en dit een paar keer herhalen. Hierdoor wordt ze van achter sterker waardoor ze van voor omhoog kan komen.

Veel succes.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:03

Een paard kan alleen op de hand hangen als je vast blijft houden..dit is het euvel hier.Ze hoeft met haar hoofd maar enkele centimeter hoger om mooi in balans te lopen en vanaf daar kun je trainen.Je mag wel een ophouding maken op de kant die ze het liefst niet aan wilt nemen.Maar alleen als je die idd ondersteund met je been.En je hand naar voren doen zonder het contact te verliezen.Een paard kan alleen vasthouden als de ruiter vasthoud.Dat zie je ook heel duidelijk in je houding terug.Begin eerst eens met lekker op je billen te gaan zitten,teugels gewoon los.Van daar uit in stap gaan werken en dan langzaam in draf.Ieder paard kan in balans lopen,maakt niet uit hoe ze gebouwd zijn.Alleen vergen wat lastige gebouwde paarden meer kunde van de ruiter.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:33

Ik ga met de tip van panache mee.

Gooi hem lekker op het land voor een half jaartje. Hij is nog jong zat.
Hopelijk trekt/groeit zijn rug bij met rust. Daarna heb je nog jaren om te rijden/trainen etc.
Juist met een paardje die het allemaal goed oppakt, moet je voor waken dat je niet te veel wilt doen.

Heb je het probleem al besproken met je instructeur/trice? heeft hij/zij geen tips/advies?
Wij zien natuurlijk alleen maar foto's. En weten niet hoe je paard beweegt en jij rijd.
Daarom lijkt het mij om het beste met je instructeur/trice te bespreken, die begeleid je.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:46

Ik denk dat ik het paard ook nog eens een poosje op de wei zou gooien. Na de weideperiode weer oppakken en dan eerst sterk maken aan de hand, longeren met dubbele lijnen en ander lange lijnenwerk.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:21

Hoe gaat het nu met je paard TS?

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 22:43

Love_myhorse schreef:
Hoe gaat het nu met je paard TS?

Ik heb mijn paardje na laten kijken door een man, Takonis, soort acupunctuur en diezei dat ze last had van haar knieen en heeft d'r behandelt, nu gaat ze al een stuk beter!
omdat ze last had van haar knieen hielt ze haar rug gespannen en dook ze zo naar voren.
hopen dat ze straks lekker als elke 4 jarige loopt!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:56

Fijn om te horen!

We hopen met je mee!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:13

Hm, mag ik daar sceptisch over zijn. Volgens dhr. Taconis hebben alle paarden last van hun knieën en/of van hun nieren..
Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Als je wat wil doen haal er dan een erkende osteopaat bij, daar heb ik veel meer vertrouwen in. Het kan nl. best zijn dat het paard een blokkade in de rug van het paard zit, die wordt dan losgemaakt.

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 13:20

Esther schreef:
Hm, mag ik daar sceptisch over zijn. Volgens dhr. Taconis hebben alle paarden last van hun knieën en/of van hun nieren..
Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Als je wat wil doen haal er dan een erkende osteopaat bij, daar heb ik veel meer vertrouwen in. Het kan nl. best zijn dat het paard een blokkade in de rug van het paard zit, die wordt dan losgemaakt.

Ik snap je sceptische oordeel, was ik zelfin hetbegin ook. maar heb er een osteopaath bij gehad, martin van den dungen en dat was helemaal niks, 125euro voor even gauw paardje voelen en behandeling vertellen, niks op papier niks voorgedaan. en vervolgens mocht ik twee maanden niet rijden, een paard dat goed loopt zet je mijn inziens niet stil. en vervolgens hoorje niks van hem meer dus dat was helemaal niets mijn inziens.
En Taconis is gespecialieseert in weerstand nieren en knien, vandaar dat hij dat behandelt, als je paard daar niks aan mankeert behandelt hij je paard ook niet. daarbijgaat het indd een beetje vaag wat hij allemaal doet, maar het werkt endaar gaat het om!
heb bij mij op stal echt stuk of tien paarden al zien opknappen van zijn behandeling dus hij zal wel iets goeddoen.

sandravdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:51

veel scahkelen, veel overgangen en schijnoverganegn, en niet in korte tijd veel verbetering verwachten, zoiets kost tijd.