Struikelen tijdens galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 09:28

Naja het ene paard is natuurlijk gauw ouder dan het andere qua karakter. Maar eergister heb ik maar heel kort gereden, dus ook niet gegallopeerd. (door die stortregen)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 10:20

Oja trouwens gisteren was ik op de manege die vlakbij de fries staat (waar ik normaal ook altijd rijd op zaterdagochtend) en ik heb weten te regelen dat ik een keer even vrij kan rijden in de bak met een paar balkjes/ laag sprongetje zodat we kunnen leren hoe hij zijn hoeven optilt. Misschien handig om bv. 1 x in de maand te doen. Ik ga samen met het meisje die hem ook least/verzorgt (daar ga ik heel vaak mee :D ) en dan wisselen we af (bv. ik eerst op een manegepaard en dan zij op dat manegepaard en ik op de fries etc.) Kunnen we alle 2 ons eigen ding doen en afwisselen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:42

StillAngel schreef:
Oja trouwens gisteren was ik op de manege die vlakbij de fries staat (waar ik normaal ook altijd rijd op zaterdagochtend) en ik heb weten te regelen dat ik een keer even vrij kan rijden in de bak met een paar balkjes/ laag sprongetje zodat we kunnen leren hoe hij zijn hoeven optilt. Misschien handig om bv. 1 x in de maand te doen. Ik ga samen met het meisje die hem ook least/verzorgt (daar ga ik heel vaak mee :D ) en dan wisselen we af (bv. ik eerst op een manegepaard en dan zij op dat manegepaard en ik op de fries etc.) Kunnen we alle 2 ons eigen ding doen en afwisselen. :D

Dan gaat hij over de balken struikelen ;)
Dus daar ga je het niet mee oplossen... :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:38

Bizzybijtje schreef:
StillAngel schreef:

Dan gaat hij over de balken struikelen ;)
Dus daar ga je het niet mee oplossen... :)

Nee springen kan ie gek genoeg wel, vandaag nog gezien met dat andere meisje,hij springt erg goed! ;)

Merel_93

Re: Struikelen tijdens galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:13

Haha, de struikelpony die ik ken is gek genoeg ook een kei in springen, is helemaal zijn ding!
Maar dat stond dus helemaal los van het struikelen in galop, en ik denk dat het bij jouw paard ook niet veel met elkaar te maken heeft.
Hoe gaat het nu met je paardje?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:38

haha raar he, als het moet gebruikt ie het dus wel en heeft ie de kracht wel. Misschien wordt hij teveel afgeleid ofzo, ik heb nog steeds geen idee. Ik ga woensdag weer heen, dan ga ik ws ook naar de manege met hem, kunnen we ook gelijk kijken hoe hij reageert op een binnenbak (zowat nog nooit in een bak geweest :P )

Tiffanys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:05

bezig houden zodat hij op jou moet letten , en op waar hij mee bezig is.....

als het teveel routine word het galopje dan ""'doen ze t ff "" waardoor je sneller struikelt