Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb m maar 1x gebruikt hoor, maar ik vond het wel een goede methode om m vast te houden. In het begin is het idd vreselijk irritant en onwenning, maar zodra je paard toegeeft maakt het niet zoveel meer uit. garny95 schreef:Mindfields schreef:Meid wees er juist blij mee. Ondingen slofteugels. Je kunt beter een juf nemen die je kan uitleggen hoe je paard los kunt rijden zonder gebruik van hulpmiddelen.
helemaal mee eens ! Ik vind het zelfs idioot dat je intructrice met het voorstel komt.
volgens mij kan niemand er mee rijden, als je het wel zou kunnen heb je hem niet nodig
Succes met je paard en het rijden !

) 
)
bluedisx schreef:Zoals ik al zei ben ik niet meer van plan er mee te rijden, maar was gewoon nieuwschierig hoe andere mensen dit deden. Ik ben niet percé tegen het gebruik van slofteugels. In mijn mening kan het paard hier ook geholpen worden als hij iets niet snapt. Maar hier lopen de meningen nogal over uiteen, vooral op bokt!
. bluedisx schreef:Mijn paard kwam vaak in de overgangen nog erg omhoog, en ze heeft een hoek waar ze vaak wat schrikachtig is en dus sneller gaat lopen. Daarom dacht ze dat het misschien een oplossing was omdat het bij haar eigen paard wel heeft geholpen. Moet zeggen dat het idee me zelf ook niet echt aanstond, vooral omdat ik geen ervaring had maar omdat ze er zelf bij was vond ik het niet erg. Ik heb haar ook uitgelegd dat ik er niet meer mee wilde rijden en ze gaf me ook groot gelijk hoor! Ik vond het wel het proberen waard..

midgie schreef:Topruiters zouden ze helemaal niet moeten gebruiken, al is het alleen maar om het goeie voorbeeld te geven, want heel veel mensen kijken helaas tegen topruiters op.
Als je met wat meer geduld en respect traint met je paard doe je er misschien wel langer over , maar dan klopt wel de techniek en dat zou een goeie instructrice toch moeten weten.
Heel veel mensen maken er een haast klus van en geven te snel op en pakken dan maar naar hulpmiddelen, maar daar maak je meer kapot mee dan een goeie technische training,