Het is fijn om te horen dat er mensen met hetzelfde probleem zijn. Ik krijg springles van mijn vriend en hij snapt niet waarom ik zo bang ben, hij denkt dat ik me gewoon aanstel. Maar het is inderdaad zo gekomen dat ik door een paar pijnlijke vallen en nare springlessen in het verleden heel onzeker werd. Mijn pony heeft mij die onzekerheid kunnen nemen door altijd alles van mij over te nemen als ik onzeker werd. Maar hij voelt precies aan als ik twijfel en dan springt hij gewoon niet. Hij loopt liever door de hindernis heen dan dat hij op zo'n moment springt.
In uitjes heb ik ook geprobeerd, maar die balk voor de hindernis maakt me nog banger, omdat ik weet dat mijn pony zijn stappen zelf uitvist, zo'n balk brengt hem wel eens in verwarring (of dat nou door de stappen komt, of door het 'hey-wat-ligt-daar' effekt weet ik niet).
Gister weer een sprongetje geprobeerd, maar voor een moeilijkere hindernis verlies ik al mijn zelfvertrouwen waardoor ik vijf of zes pogingen nodig heb om hem te springen. Gewoon een enkele, simpele hindernis, stijltje of kruisje lukt me nog wel, mits niet te hoog. Maar ik baal zo vreselijk omdat we heel erg op de goede weg zaten en het lijkt alsof dat allemaal weer weg is nu...