paard leren hoog springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 06:51

xDonja schreef:
Hoe rijd jij aan op een sprong?

Als je voor de hindernis al voorover gaat zitten, weet het paard ook niet wanneer hij moet afzetten. (Ik heb hetzelfde probleem gehad, een half jaar terug. Ik zat te vroeg naar voren en paard sprong heel vroeg en vlak.)

Je blijft zitten tot je paard moet springen, dan pas ga jij naar voren en geef je je paard het teken dat hij omhoog kan.

Probeer maar, zoveel kan er niet fout gaan :)

Even off topic, maar hier ben ik het niet mee eens..
Jij als ruiter moet je paard volgen, niet andersom..

Als een paard nog niet zelf weet wanneer hij af moet zetten, of de ruiter kan nog niet passend rijden, zul je met een draf of galopbalk moeten werken.. je moet je paard nl altijd onder de hindernis plaatsen voor de afzet, wil hij rond worden op de sprong..
Het rijtechnisch verbeteren van zijn lichaamsgebruik, al dan niet met hulpmiddelen.. in dit geval een extra balk of lijntje..

Lielle

Re: paard leren hoog springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:23

helemaal eens met femmefatale. Als je het op die manier zou doen, zou je paard dwars door een hindernis vallen als de ruiter vergeet om naar voren te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:00

Waarom hoog springen !! dom dom dom !!

Leer het paard is maar de techniek over balkjes draven en lage verschillende hindernissen als het paard dat goed beheerst kan die wel hoger!

Mensen willen geen hoogte zien maar een juiste spring techniek,
Behalfve penny meisjes ! ''moet je eens kijken hoe hoog mijn paard springt!''

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:02

fuerzaR schreef:
Waarom hoog springen !! dom dom dom !!

Leer het paard is maar de techniek over balkjes draven en lage verschillende hindernissen als het paard dat goed beheerst kan die wel hoger!

Mensen willen geen hoogte zien maar een juiste spring techniek,
Behalfve penny meisjes ! ''moet je eens kijken hoe hoog mijn paard springt!''

Als je goed leest gaat het ook niet om hoogte, maar dat het paard omhoog moet gaan springen ipv vlak blijven..
Omhoog in de zin van rond maken op de sprong... ;)

snakeman04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 17:06

inderdaad femmefatale; Hij moet zich rond maken. Daar moet ik aan werken.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:00

veel in uitjes werk doen
lijntjes, bv drafbalk 2 meter kruisje, 3 meter kruisje weer 3 meter kruisje, 6 meter stijltje.
of balkje, 3 meter kruisje/stijltje en daar achter 3,5 meter weer een balk, dit dus uit galop

en voor je zelf, hou een normaal grond tempo aan, niet te overhaast gaan rijden, en hoe dichter je bij de hindernis komt niet nog ff iets vooruit gaan rijden (dit zie je bij vele die de afstand niet zien, ze gaan op de laatste paar geloppassen ineens te veel vooruit rijden)