Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.duChambre schreef:zeker bij een jong kind is dit idd een belangrijke 'discussie'. ik zou hem niet meer laten rijden. zelf heb ik nog geen kinderen, maar ik zou zeggen: "voor wat, hoort wat".
het is een stukje opvoeding. als jij hem nu laat doorrijden zonder dat hij hoeft te verzorgen, wordt hij daar imo een stukje verwend van.
zoals jaenine zegt: die kinderen die niets hoeven te doen.. die zijn dus harstikke verwend!
bij alle leuke dingen zitten ook negatieve dingen. ze mogen best heel vroeg leren dat er ook minder leuke dingen zijn in het leven...
maar toen uitgelegd dat dat normaal is en toen deed hij het wel gewoon. En ik vind ook dat het erbij hoort maar vraag me dus af in hoeverre je iets mag verlangen van een knul van 8. Hij doet het wel hoor. maar dan of samen of alleen als ik het zeg. Hij gaat niet enthousiast vanuit zichzelf de box in om eens lekker te knuffelen en te poetsen .. maar idd misschien wel omdat hij dat nog eng vind en hij vooral op de groter pony's rijd. ik kijk anders volgende week wel of hij kan helpen met poetsen bij een klein shetje bijv. chocobroodje schreef:Kan het niet zijn dat hij gewoon een beetje bang is? Niet als hij erop zit maar wel ernaast? Is ie misschien geschrokken? Ik zou hem aanleren om na het rijden met 1 borstel even af te poetsen, eventueel hoefjes maar dat is dan ook genoeg. Ik zou hem er niet af halen. Ik vind het wel storend dat er iemand riep dat het een opvoedings probleem is. Ik ken zat mensen die het poetsen minder leuk vinden/vonden dan het rijden. Ook volwassenen!
).
Of koop samen met hem een mooi (stoer) poetssetje.
. Inderdaad kijken of hij kan helpen poetsen bij een klein shetje is misschien een idee
lianda schreef:Maar ik zal vanavond eens met hem praten.. wie weet is het wel onderdrukte angst