erg bij gevorderden maar braaf bij beginners

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:48

mijn merrie is net zo! zodra ik er op ga zitten dan mag ik de hele bak zien :D maar als ik iemand er op zet die niet kan rijden of een kind dan let ze precies op waar ze loopt kan ze dan gerust het bos insturen zij loopt haar rondje wel en brengt de ruiter weer heel terug. ik denk dat het idd bij haar komt als ik er op ga zitten dat ze dan aan het werk moet iemand die niet kan rijden of een klein kind mag ze rustig aan lopen en doen.

die van mij is liever lui dan moe :o

tillyaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:02

helemaal gelijk hier leer je nog eens op paardrijden
hij geeft het heus wel een keer over en is hij helemaal jou trouwe paardje

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:45

Mijn pony is ook zo :D
Hij is gek op galoperen. Als ik erop zit en ik zet hem op buitenrit in galop is ie als ie een stuiterbui heeft in 1 keer weg :P
Maar zet er iemand op die nog niet of nog niet goed kan rijden en hij is zo mak als een lammetje.
Begrijpt precies waneer ie voorzichtig moet zijn :D Vind zo'n pony heerlijk!

MelissaLOVES

Re: erg bij gevorderden maar braaf bij beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:03

Zo zijn er heel veel paarden!
Bij beginners wordt er minder van ze gevraagd, en die gaan meestal de strijd niet aan. Dan zijn ze braaf.
Bij ons op de manege zijn er ook paarden die met kleine(re) kinderen enorm voorzichtig zijn, terwijl ze bij groteren / gevorderderen maar niet willen luisteren.

lOvepaardenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:34

anders moet je er mee gaan lessen.. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:40

zo ken ik er ook een paar, als je niks vraagt of niks kent (in geval van een beginner, geen voet verkeerd zetten, eerder aan de luie kant. Van zodra je iets vraagt, beginnen verzetten en proberen wat kan en niet kan (bv in een hobbelgang de verkeerde richting uitlopen, met hoofd slaan,...) en als je maar voldoende consequent en correct doorvraagt, dan doen ze alles weer netjes

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:13

Zo te horen weet hij gewoon dat hij met jou iets minder voorzichtig kan zijn! Ik vind het altijd wel grappig. Ik denk dat je paard het stiekum ook wel grappig vindt. Houd gewoon vol. Het gaat over een tijdje vast beter.