Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:oke mijn ervaringen
etterbakken schop ik naar voren als ze alleen al maar dreigen omhoog te komen, of als je merkt dat ze langzamer in tempo gaan.
Naaien ze eruit zet ik ze op een volte.
Zit dat knopje er niet op, schop ik nog harder naar voren.
Willen ze dan langzamer, dan moeten ze nog een paar rondjes voluit![]()
Bij bange paarden praat ik veel.
Probeer ik ze nooit in de weg te zitten.
Schieten ze er van door, probeer ik zo min mogelijk met been en hand te doen en praat ik ze op de stem weer terug.
Aan bijzets doe ik niet.
levensgevaarlijk
als je idd graag achterover wilt knallen moet je die er aan doen![]()
het enige wat helpt is je paard voorwaarts houden.
lukt dat niet alleen, dan door diegene op de grond.
Maar aan wat ik hier neerzet heb je geen bal
Maar goed, nu weet je ff kort gezegt wat ik doe
En mag ik dan idd je ervaringen weten, want idd om eerlijk te zijn kom je idd over als een pennygrietje (niet l*llig bedoeld )
( als je levensmoe bent) Citaat:Kawa, sorry, maar daar kom ik weer:
Er bestaan wel paarden die zich niet laten berijden hoor!!!
Zelf zitten we momenteel in de knoop met een mooie merrie.
De ene dag gaat het goed, de andere dag blijft ze net zo lang bokken, tot de ruiter in het zand ligt.
Vooruit slaan gaat niet, ze blijft gewoon op haar plaats bokken.
1 Ruiter heeft een gebroken vinger, de andere een gescheurde enkel hirdoor.Toch is ze pas 3 jaar.
Heb je hiervoor nog tips?
Citaat:het enige wat helpt is je paard voorwaarts houden.
lukt dat niet alleen, dan door diegene op de grond.
ponyzotje schreef:dat naar voor meppen zou ik ook anders oplossen, maar eigenlijk het nooit zover laten komen. => ook weer achtergrond.
.
de paarden daar werden er ook echt niet slechter op. en de meeste lopen nu hoog in de sport.
[/u] Citaat:de reden dat we er een bijzet omgeknupt hebben is omdat ik op een handel en africhtingsstal heb gewerkt en daar werd met alle paarden tegelijk met het zadel een bijzet eraan geknupt en werd hij gelongeerd. dit deden ze met alle paarden zonder uitzondering of hij nou bang of etterig was maakte geen reet uit!. de paarden daar werden er ook echt niet slechter op. en de meeste lopen nu hoog in de sport.

ischa schreef:pellie: ik ben echt zo'n naar mens. ik krijg ook vaak de vraag of ik niet contactgestoord ben!. maar ja ik loop waarschijnlijk te vaak met de paarden en de stroomstokken daar wordt je vanzelf een beetje ( electrisch ) gestoord van.
gr. ischa
nou ja, zo te lezen ben je vandaag met een beter been uit bed gestapt.