Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lady_Daniels schreef:Ik wilde hier nog even op inhaken. Van brok worden paarden niet dikker.. Hardnekkig misverstand. Dat worden ze enkel van ruwvoer (gras/hooi/kuil/stro). Brok is voor de (extra) energie. Je kan een paard op 6 kilo brok zetten en nog een broodmager paard hebben en houden. Niet elk paard is ook gevoelig voor de energie die erin zit door pittig te zijn. Die merrie van mij heeft op een oude stal een tijdje op 6kg gestaan (waaronder merriebrokZe wordt er niet dikker van ofzo dus blijkbaar heeft ze het wel nodig.
Ik merk qua energie niet veel verschil.
) Beest bleef broodmager en was echt niet pittig met rijden... Oorzaak... ze gaven maar één per dag een beetje kuil.. Wegwezen.. schema omgegooid.. zag er gelijk stukken beter uit
_Rhiannon_ schreef:Met dubbele longe longeren is geen gek idee om de achterhand sterker te maken.
Maar dit zal alleen werken als het paard actief voorwaarts is.
En dan kan een paard misschien niet sterk genoeg zijn en erg ruim lopen, maar dat is nog geen excuus om niet voorwaarts te gaan en je been te negeren.