Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
SuperPepeijn schreef:de site van divoza werkt de ene keer wel de andere niet heb ik gemerkt. trouwens vind ik het panty-verhaal wel wat onvriendelijk klinken, maar aan de andere kant door blijven sukkelen is dat ook. ik zou het wel in overweging nemen.
abby schreef:Overigens heeft het paard waar ik zaterdag op reed die dag niet een keer zijn tong over het bit gedaan tijdens het werk (en ook niet ervoor of erna), en dat terwijl ik zowel de neusriem als de sperriem veel losser had gedaan dan hij gewend is en hij dus meer mogelijkheden had om zijn tong erover te gooien.
Ik ken een paard dat met s&t wordt gereden en ook dat dier prutst haar tong over het bit en hangt hem uit de mond...
De pantykousjesmethode vind ik helemaal niets en bepaald niet paardvriendelijk.
itty schreef:Is het paard wel echt naar voren? Paarden die de tong over het bit doen, zijn vaak wel rond, maar niet naar voren. Wij proberen het eigenlijk eerst rijdend/longerend op te lossen.
Lovely schreef:
Dit is trouwens de scholingstrens, die helpt ook goed tegen het over het bit gooien van de tong. Hij is er ook in watertrensvariant en dan heet het een correctietrens.
Lovely schreef:Antoinette, je mag allebei de varianten op wedstrijd gebruiken, dat heb ik laatst nog uitgevogeld met een jury.
Het is een bit wat scherp in kan werken als je heel veel druk op de mond gaat zetten, als je dat niet doet dan ligt het vrij comfortabel in de mond en heel stil zolang je je hand stil houdt.
Lenn schreef:Ik denk dat je hem gewoon een tonglepel in moet hangen en ik vrees dat je dat vort altijd zal moeten doen, als ze dat trucje immers kennen dan blijven ze dat echt onthouden;
Pipo schreef:Eerst de tonglepel maar eens afwachten, mocht dat niet helpen wat het tot nu toe wel doet, dan de panty..........en als laatste redmiddel gaat het scholingsbit erin. Maar om een jong dier daar mee te doen, is toch wat tegen mij principes. Maar als het helpt, moet je maar.
) dus heb een correctiebit gehaald) en een scholingsbit is scherper dan een correctiebit omdat die ook een kantelwerking heeft ofzo. Een correctiebit heeft alleen maar een boog zodat hij zijn tong er niet over kan doen. Samsam"]
[quote="Lenn schreef:Ik denk dat je hem gewoon een tonglepel in moet hangen en ik vrees dat je dat vort altijd zal moeten doen, als ze dat trucje immers kennen dan blijven ze dat echt onthouden;