IK zet mijn rug vast...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnebelleVD

Re: IK zet mijn rug vast...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 09:49

@sjakie: precies ik wil ook mijn paard niet in de wegzitten, om de een of andere reden is hij inmiddels wel gewoon recht maar ik weet dat ik erop moet blijven focussen hem recht te rijden omdat ik hem ook steeds weer scheef rijdt, snapppie? haha
en ontzettend bedankt voor de foto's enzo, echt een ontzettende hulp en je ziet het echt goed! waar werkt Lonnie, in welk gebied?
@Mallodie: namen!!!! hoe heet die persoon en waar zit deze en hoe werkt het allemaal?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:56

Lonnie werkt ip door het hele land heen :)
Ik heb de mazzel dat ze niet zo heel ver bij mij uit de buurt zit :)

Ik kan mijn paard ook recht rijden, maar hij loopt a eerder en b fijner recht als ik gewoon recht ga zitten :D
Mooiste voorbeeld is het paard van de foto's. Dat is een 26 jarige ruin die ip door een bijrijder gereden wordt. Dier is hartstikke scheef, stijf en heeft her en der wat lichamelijke manko's. In de lessen met lonnie leggen we alleen de aandacht op mij. Paard loopt dan ook aan een lange teugel. Grappige is dat doordat ik recht ga zitten zijn lijf automatisch mee komt en je voelt de nageeflijkheid door zijn hele lijf heen vloeien. Hij zakt zelf met met hoofd-halshouding en zijn passen verlengen.
Daarnaast wordt hij een stuk relaxter...het is nogal een hyperdepiep paard :D

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 10:01

Ok wat apart! ik merk ook dat ik altijd met mijn teugels loop te klooien en dat ik inderdaad ook datzelfde met mijn tenen doe, ik rijd op mijn tenen en niet op de bal van mijn voet, daardoor trek ik inderdaad ook mijn kuit op en val ik in mijn schouder voorover.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:07

Op verzoek van de TS zal ik dan zelf ook maar even in het topic reageren. Ik ben dus Lonnie en ik ben cesartherapeut, oftewel houdings- en bewegingstherapeut, en geef houdingstherapie op het paard. Heel veel fysieke klachten van de ruiter en rijtechnische problemen bij het paard komen voort uit een verkeerde houding van de ruiter. Vaak wordt het bekken niet voldoende of foutief gebruikt bij het opvangen van de bewegingen van het paard, waardoor er gecompenseerd wordt in bijvoorbeeld de bovenrug, hand- of beenhouding. Daarnaast is er vaak een balansprobleem, ruiters zitten scheef en/of uit de loodlijn. Vaak gaat dit gepaard met verhoogde spierspanning in bijvoorbeeld rug, schouders of bovenbenen en met blokkades in bijvoorbeeld de heupen. Mijn doel is om bij iedere ruiter te kijken naar zijn persoonlijke houdings- en bewegingsmogelijkheden bij het nastreven van een juiste, pijnvrije houding op het paard. Ik geef de lessen door heel Nederland, maar kom zelf uit de Achterhoek. Mijn lessen beginnen met een lichamelijk onderzoek en een paard-ruiteranalyse. Aan de hand van deze onderzoeken wordt samen met de ruiter bepaald waar we aan gaan werken in de lessen. Op mijn site staat meer informatie, maar deze is helaas nog niet helemaal volledig (http://www.equilibritas.nl). Mochten jullie meer informatie willen hebben of vragen hebben, dan mogen jullie natuurlijk altijd pb-en.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 10:16

Ik heb wel interesse in iemand die me "rechtzet" ik denk dat ik daar ook mijn rugproblemen mee wegkrijg en dat ze ook niet meer terugkomen. Ik ga me eens verder verdiepen in Cesartherapie denk ik, eens google-en

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:24

Heb eens geinformeerd bij de zorgverzekering en Cesartherapie wordt vergoed!!! *\o/* dat zou betekenen dat ik met fysio en cesar van mijn problemen afkom?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:27

hou er rekening mee dat cesartherapie mogelijk alleen vergoed wordt met gecontracteerde zorg :)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:49

Gecontracteerde zorg... ??? :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:53

jep :D
Voor bijna alle medische en paramedische zorg worden contracten afgesloten. De zorgverzekeraar sluit een contract met de zorgverlener. Hierin staan de voorwaarden en het tarief.
Indien er geen sprake is van een overeenkomst tussen de zorgverzekeraar en de zorgverlener kan het zijn dat behandeling niet of slechts gedeeltelijk wordt vergoed.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:33

Oh zo, en hoe kan ik dat opzoeken, wil wel weten of bokker "hobby" daaronder valt ;)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:40

bij hobby zelf of op de site van je zorgverzekeraar :)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:32

Ik ga speuren!!! ben echt wel enthousiast en denk iik dat ik hiermee voor eeuwig ervanaf kom

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:18

Annebelle kan je Duits? Want de instructrice is een Duitse en woont ook daar.. Ik ga de gegevens wel eens na als je wilt?

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:40

@Mallodie: ik kan geen Duits.... had altijd een 4 voor duits en ben erop blijven zitten in de 2e van de Havo, duits is mijn ramp-taal... :D wel lief van je!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:51

Ooh, spijtig :D Ik heb nooit duits gehad maar heb het op paardrijden geleerd. Ik rijd bij Duitse mensen en deze 'zit-vrouw' is bevriend met mijn trainster, vandaar... Moest je je bedenken, let me know! Ik speel desnoods wel tolk voor je..

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 10:47

;) dat is lief hahaha :D ben nu aan het uitzoeken in hoeverre bokker "hobby" vergoedt wordt door mijn verzekering, ze is tenslotte cesartherapeut, die therapie wordt vergoed en het is de bron van mijn klachten

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:55

Vergoeding?? Wauw moet ik hier in belgië ook eens uit zoeken.. Ik zal wel weer achter het net vissen! Zoals hier meestal het geval is.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:48

Lonnie werkt niet (meer) met contracten, de therapie die we geven op het paard valt daarmee dus niet onder de verzekering. Contracten brengen een hoop verplichtingen mee en dat is niet iets wat Lonnie wil (en ik nog niet mag als student oefentherapeut). Misschien over een paar jaar dat het anders is.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:12

Misschien een hele rare volgende stap in dit proces maar ik ga nu een week een barefoot boomlooszadel proberen, ik heb hem van een vriendin getest en merkte dat mijn rug er echt in ontlast werd, we zullen zien!