Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TalithaNero schreef:Thanks, maar ik weet echt zeker dat hij niet uit vreugde bokt, hij bokt om te klieren, want hij wilk niet voor zich zelf lopen, maar stel hij geeft een bok en ik geef een tik, en hij weer een bok moet ik dan als laatste zijn?
Gewoon een LICHT tikje geven als teken dat je het niet wilt hebben.
Maar dan ga ik hem niet nog vaker aantikken omdat hij weet wat hij moet doen als reactie -> harder. Dan ben ik tevreden. Als hij niet op de tik zou reageren, of zelfs langzamer zou gaan dan zou die er nog een krijgen. Maar gelukkig hoeft dat nooit.
mick75 schreef:Onzin, een bok uit verzet komt altijd voort uit dat je paard de hulp niet heeft begrepen of pijn heeft!
Genoeg bijdehante pony's die hebben geleerd dat ze met een uitgekiend bokje de ruiter angst aan kunnen jagen en zo lekker hun eigen gang kunnen blijven gaan
(En genoeg paarden ongetwijfeld ook.)mick75 schreef:Dan moet je je paard zo bezig houden dat ze niet meer aan bokken kunnen denken...
Citaat:En ja, ik vind het slaan met de zweep puur tegen het bokken een uiting van onvermogen van de ruiter. Elk probleem is immers te herleiden tot de ruiter/ eigenaar.
Citaat:Er zijn dusdanig weinig echte valse galbakken onder de paarden dat je daar gerust vanuit mag gaan, 99.9% van de ruiters/ mensen die met paarden werken hebben er nog nooit eentje ontmoet.
mick75 schreef:Shadow, als je goed gelezen had heb ik een heel lijstje met mogelijke oorzaken van bokken neergezet, met bijbehorende oplossingen... Was inderdaad de bok om te intimideren vergeten, maar die valt in mijn ogen ook onder verzet tegen een oefening/ luiigheid. En is dus op te lossen door bezig te houden.
Citaat:En inderdaad, dat zijn geen valse galbakken. Daarvan zijn er immers maar een paar en ik durf er wat om te verwedden dat 99,9% van de Bokkers die nog nooit zijn tegengekomen.
Citaat:Daarbij blijf ik van mening dat bokken gewoon door de ruiter "uitgelokt" worden.
Appieee schreef:Maar dat een paard altijd bokt uit onbegrip of pijn... Houdt toch op, dat zal ongetwijfeld bij sommige paarden zo zijn... Ik heb drie jaar op een merrie gereden die echt helemaal niet van werken hield en dat was echt een merrie-merrie. Als die ergens geen zin in had gaf ze steeds een bok en dat deed ze niet alleen bij mij maar ook bij andere mensen die dat reed. Bij haar was het echt uit verzet omdat ze ergens geen zin in had en dat moet na mijn mening toch wel afgestraft worden.