waar tikje met de zweep geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:14

superwoman schreef:
xdniesje schreef:
Als hij uitzichzelf de hoefslag afgaat, en ik weet zeker dat het geen misverstandje van ons is, dan geef ik hem een tik op zijn schouder.
Als hij zijn achterhand niet meeneemt in een wendig tik ik hem daar aan, en als hij niet luisterd naar mijn been tik ik hem net achter mijn kuit.

Dan heb je het paard niet begrenst en is het dus wel een foutje van jezelf ;)

Dan is het zeker mijn eigen fout, daar ben ik het zeker mee eens,
ik heb het dan ook over al zou ik hem duidelijk begrenzen, maar is hij toch zo koppig om door mijn been heen te lopen, dan zou ik het doen.

Lauraa1_

Re: waar tikje met de zweep geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:46

Ik geef het paard alleen een tik achter mijn kuit als hij écht niet op mijn been reageerd, gaf ook eerst op de schouder maar mij is verteld dat je dat niet moet doen. En als ie echt niet reageerd, dan een tik op de kont. Niet hard, maar gewoon een tikje zodat hij op gaat letten.

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:29

dat zou ik ook doen, eerst vragen met je been geen reactie dan nog eens met tikje achter je been. op de schouder kan wel maar heeft veel minder effect, want je moet het in principe toch met je bben doen.

marjolijnk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:16

Hannah_Menno schreef:
Meestal sla ik op het dekje.. Dan schrikt hij toch maar doe je hem geen zeer en let hij gelijk weer op! ;)

Anders doe je hem ook echt geen zeer hoor. Je spoort hem/haar daar toch ook aan met je voetn?!!
Vooral op de kont slaan doet geen zeer want daar heeft hij/zij een dikke speklaag..

roelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:41

op zijn kont

ItsJustMe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:24

ik sluit me aan bij ''superwoman''
Succes!

DAgmar

S5brosens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:09

bij mij krijgen ze geen tik, alleen als ze niet door de hoek willen leg ik mijn zweep tegen hun hals en dan begrijpen ze van: ow ja ik mag daar niet door

marjolijnk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:49

Hannah_Menno schreef:
Meestal sla ik op het dekje.. Dan schrikt hij toch maar doe je hem geen zeer en let hij gelijk weer op! ;)

Je tikt hem/haar toch ook niet om hem/haar te laten schrikken.
Meer van dat mag je niet doen of let op! :D :o