fries in gallop moet kilometers maken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paschester

Re: fries in gallop moet kilometers maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:57

beetje lastig wel of niet kilometers maken, zelf zou ik eerst wat meer gaan longeren zodat ze ook op stem reageerd. in de bak zou ik niet al te kleine rondjes gaan maken want hierdoor verlies je vaak ook al balans. jonge paarden vaak met rechte lijnen beginnen. buitenritjes zou je wel eens af en toe een wat langer recht stuk kunnen pakken maar juist niet te hard gaan scheuren. als je je paard rechtuit laat lopen zal hij hierin ook zijn balans makkerlijker gaan zoeken. weet niet of je in dit geval de verlichte zit kunt gebruiken. ivm de snelheid die ze maakt, maar kan ook zijn dat ze hierdoor juist meer terug komt in tempo. is niet bij alle paarden het zelfde dus moet je uit proberen. het kan zijn dat hij door de druk in de rug juist gaat scheuren, laat hij dit ook aan de longeerlijn zien?

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:29

nee aan de longe is het een rustiger tempo. ze reageerd goed op de stemhulpen. ook als ik er op zit springt ze gemakkelijk aan in de gallop!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:41

Mijn paardje moet dit inderdaad ook , hij heeft geen balans en vind het zooo moeilijk.

Bij mij heeft het heel erg geholpen om veel kilometers in de volte te maken, zorg dat je beide teugels op maat heb, en vraag haar (of was het een hem?:O) rond. Probeer je buiten teugel erbij te houden als ze naar binnen wel (dus gaat afsnijden).. :) Ik hoop dan je er wat aan hebt

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:47

@paschester: aan de longe moet ze juist wel kleine rondjes maken, want het is de bedoeling dat het paard zijn balans vindt. als die grote ronden maakt, kan hij meer zijn achterhand ontwijken, en gaat hij het nooit leren. maakt hij kleine cirkels, moet hij zijn achterhand onderin zetten en balans erop zoeken. gewoon aan een lange lijn rondjes laten lopen heeft geen nut, die achterhand moet werken. je kan ook werken aan dubbele lange lijnen, kan je de achterhand zelf een beetje corrigeren.

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 09:47

bedankt voor de tips! kga er zeker mee aan de slag !

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:18

Dat zou je dan toch ook met een dubbele lijn kunnen proberen.
kleine cirkels is wel heel erg belastend voor je benen van een paard. wel mee eens dat hij zijn achterhand er dan meer onder moer zetten.