en welsh ruin.
hij mis 1.28 en 10 jaar oud hij is zo lief:D
ook braaf met rijden alleen soms denk hij ik ga effe de hoeken afsnijden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vinurr schreef:geen zweep, geen sporen.. een andere manier gaan zoeken. Er is vast een reden waarom ze sloom is..

Miss_Malfoy schreef:@meliciana: De sporen worden hier overduidelijk NIET op de juiste manier gebruikt. Ze zijn voor net dat beetje extra, om een kleinere, en duidelijkere hulp te geven.
In het begin zal een pony mischien beter op het spoortje reageren, maar als je gewoon met dat spoor blijft drijven steeds, krijg je uiteindelijk weer hetzelfde effect als zonder spoortje. En wat doen mensen dan? Ze grijpen gewoon naar een scherper exemplaar!
Miss_Malfoy schreef:Nee maar sporen zijn simpelweg niet bedoeld voor problemen met het voorwaarts zijn.
Dat verergert het alleen maar.
Je paard moet goed aan de hulpen staan, en als je dan nog behoefte hebt aan verfijning, dan kun je idd een spoortje gaan gebruiken.
meliciana schreef:als het paard reageert op de sporen, en ze stopt met aandrijven op de moment dat de pony reageert, vind ik het beter dat ze sporen gebruikt. gewoon dat tikje met sporen, en gaat ze vooruit, niks meer doen. dan is haar beloning het stoppen van aandrijven. zo blijft je paard fris, en geraakt hij niet afgestompt. als dit paard hierop goed reageert, is dit niet negatief. ik snap niet waarom hij absoluut met een zweep moet gereden worden, als hij juist wordt gereden op sporen? dan is het enkel gewoon erom te doen om hem te klooien met de zweep. ik zou het met sporen doen: klein tikje met de sporen, gaat die vooruit, gewoon benen stilhouden en stoppen met aandrijven. druk-lossen, en het lossen is zijn beloning. en dan stopt het gevecht met de zweep, waardoor je enkel een ambetante pony krijgt. ze geeft zelf aan dat hij goed rijdt op sporen, waarom niet dan? als haar instructrice er goed op let dat ze juist worden gebruikt, zie ik het probleem echt niet.