paard let overal op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:13

ja zeker waar als een paard ergens bang voor is moet je zeker niet daar perse langs willen of die hoek door.
Gewoon zelf binnendoor rijden en verder met je oefening. Je kunt dan desnoods net voor die plek al eens wat meer stelling of schouder voor gaan vragen, moeten ze toch ineens weer meer op jou letten.

poes

Re: paard let overal op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:11

Ik ga met de mijne ook het grote gevecht niet aan, dan maar wat eerder afwenden en wanneer ze goed aan de hulpen is toch die kant op, pasje vooruit schakelen net voor het enge plekje, en veel been eraan. Handen hou ik er bewust losser bij: als madam wegwil, kan dat. (nouja, tuurlijk vang je op als ze wel wegspringt, maar het zit hem erin dat je ze niet extra gaat tegenhouden op die momenten)

Momenteel begint ze veel beter op te letten en krijg ik haar aandacht veel sneller terug.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:10

Er zit nog wel een groot verschil tussen 'eng en wegspringen' en gewoon een enorm oud wijf zijn dat alles wil zien en ook het liefste nog mee bemoeien ook :D

(ik kan bijvoorbeeld niet even iemand langs de bakrand in het voorbijgaan gedag zeggen zonder dat paardlief van mening is dat we daar dan ook kunnen stilstaan voor een praatje :)) )

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 12:04

@ Apple; ik heb ook zo'n paard, alleen tis heel moeilijk om de aandacht ter krijgen en erbij te houden.. :P en idd het liefst bemoeit ze ook nog met andere dingen zoals dat de paarden rennen die in de wei staan naast de bak :')

ik heb trouwens nog niet gereden, het is gewoon veels te heet om nu intensief te rijden dus heb de tips nog niet geprobeert :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:15

Apple: :') Mijne is zo'n oud wijf die alles moet weten en ja zich ook moet bemoeien :j Maar ze kan ook snel iets eng vinden, minste dat veranderd is, is eng hoor :+ Maar nu ik haar even heb, krijgt ze ook meer vertrouwen gelukkig.

Het oude wijf pak ik flink aan met goed aan het werk zetten, de enge dingen doen we iets rustiger mee.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:20

mijn paardje had er ook erg last van in een groep viel het mee maar alleen, ik ben toen veel gaan wandelen, vooral op dagen als er erg veel wind was zodat ze genoeg dingen had om te bekijken, daarnaast ben ik veel aan grondwerk gaan doen en heb diverse spullen gebruikt zoals stukken zeil en dat soort dingen om haar te laten wennen aan geluid en bewegingen. Daarna ben ik gaan rijden met ook weer diverse spullen in de bak om haar te laten wennen maar dan met iemand op haar rug. Het heeft me 2 maanden gekost en uiteindelijk was er ontspanning en ging het steeds beter.

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:02

ja ook erg handig ben er nu zelf ook al een tijdje mee bezig en merk zeker dat hij minder afgeleid is tijdens het rijden alleen. in de groep moet hij nog steeds effe kijken wat er waar loopt en hoe snel ze gaan. wil altijd erg graag mee doen met de andere paardjes.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:45

@apple: weet je zeker dat wij niet hetzelfde paard rijden ;) . zo-een heb ik ook. alles in de gaten houden, wie waar loopt en waarom, wat welk paard waar doet. wie waar heen gaat met zijn paard. Wie er aan de bakrand staat te kijken. Alleen als we in de springtuin gaan springen, houdt ze haar aandacht er heel goed bij. Dan kan er een bom ontploffen naast de hindernis, maar dan kijkt ze nog niet. Normaal is de springtuin ERRUG ENG met allerlei spannende dingen. Maar zodra ze merkt dat WIJ gaan springen, kijkt ze alleen nog naar de hindernissen. Dat is ook erg leuk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:09

Wij rijden zeker hetzelfde paard :j Of in elk geval familie van elkaar :D

Met springen of crossen is nl de hindernis inderdaad interessanter.

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:39

zodra er balkje of hindernissen in de bak liggen kijkt die van mij ook nergens meer naar, hij vindt springen zo leuk. hier houd hij de aandacht er ook zeker beter bij. toch wel raar dat hij het daarbij wel gewoon kan en bij de dressur zonder matterialen niet.
pionnen waar je wat mee doet houdt je de aandacht er ook bij.