ik ben altijd voorstander van veiligheid. Als jij veilig thuiskomt door het gebruik van een hackemoren. Lekker met hackemore rijden.......... Beter paard pijn in neus (door zn eigen gedrag) dan jij in een rolstoel(of erger)omdat die auto niet kon stoppen
dundee007
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 21:39
dank jullie voor de reacties, maar ik zal zeker en vast nog een tijdje goed nadenken voor ik een hack gebruik. ik zal nog even zoeken of ik echt geen andere oplossing vind
Pauline
Geplaatst: 09-04-03 22:15
Ik mis een beetje de tip om hoe dn ook een instructeur erbij te zoeken? En evt. samen met een rustig paard/pony te gaan rijden? Hij weet nu wat hij met je kan, en dat moet je weer omturnen, maar met allerlei hulpmiddelen en geen deskundige denk ik niet dat je het lukt. Niemand is ooit "klaar" mbt leren en paard(rijden), dusse....gewoon iemand zoeken waar je fijn dingen van kan leren.
dundee007
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 22:17
dat was ik zeker van plan!!!!!!
Supertje
Geplaatst: 10-04-03 00:25
Met een hackamore breek je echt een paard zijn neus niet hoor...
Ik ben het trouwens met gijsenkim eens, liever paard auw dan ik auw in zo'n geval.
Maar voel je het ook niet aankomen dan als hij wegschiet? Jordy heeft ook wel eens de neiging om weg te schieten, maar voor hij vertrokken is staat hij al met zijn kont in de richting waar hij heen wil hoor...
Cassidy
Geplaatst: 10-04-03 00:29
En wat zou je zeggen van de noodrem a la Pat Parelli? Ik zie iedereen reageren met de suggestie om een hulpteugel te gebruiken. Als je nu eens de hulpteugel achterwege liet, en het paard op de cirkel zet door met een gewoon bit het hoofd naar je toe te trekken en het paard op een cirkel te dwingen? Hij stopt dan vanzelf wel..
Kijk anders even hier: Landurig gebruik van het doorvraagtopic is slecht voor uw reactievermogen
Cassidy
Geplaatst: 10-04-03 00:34
Nog een site met meer informatie over de "emergency brake"