A_mieke schreef:MissEvil schreef:Als je op je zadel zit, dan 'pak' je de spier die aan de binnenkant van je bovenbeen zit vast, en trekt die naar achteren. Je knie maakt dan een andere hoek, é voíla, je tenen staan naar binnen. Zo moet je been eigenlijk hangen. Het voelt wel vreemd aan in het begin
Dat wil goed werken ja. Je corrigeert dan vanuit de heupgewricht zoals Alicia2u ook al aangeeft. Alleen je tenen naar binnen geeft spanning in spieren en dus ook gewrichten. Een andere manier is; eerst je bekken naar voren en naar achteren kantelen (losmaken van bekken en heupen) en daarna de bovenbenen naar voren (in hele extreme stoelzit, onderbenen voor het zadel), schuif dan één of twee cm naar voren en laat je benen weer naar beneden hangen. Je voelt dan dat je meer moet strekken in je heupen en dus ook meer met je benen naar achteren zit EN ook je heupen iets meer strekt, waardoor je je voeten minder naar buiten draait.
Heel verhaal, hoop dat het duidelijk is..
Ik vind dit persoonlijk het best werken, alleen dan andersom, dus zoals genoemd je benen naar achter, en dan vooral ook je bovenbeen, waarbij je ze automatisch ook naar binnen draait.
Dit soort dingen zijn zo interessant.

Ooit, ooit hoop ik mijn studie fysio af te ronden en hier mee verder te gaan.

toen had ik pijn in mijn benen maar is het wel veel minder geworden:) nu gaat het juist pijn doen als ik mijn tenen naar buiten draai:P