Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

of een rondje om me heen draaien... schiet niet echt op dus...
Op die manier kan het wel. Maar gewoon zo naast je aan halstertje en touwtje, lijkt mij het lastig.
) zij schreef:maar dan gaat ze dus stilstaan en staken, dus dat is blijkbaar ook niet DE manier. (al sleept ze dan natuurlijk niet meer)
Esmeralda schreef:zij schreef:maar dan gaat ze dus stilstaan en staken, dus dat is blijkbaar ook niet DE manier. (al sleept ze dan natuurlijk niet meer)
Ja maar je loopt al naast haar, ja toch?
Een hand je halstertouw ja?
Dan heb je toch een vrije hand, om een tikje te geven?
Je hoeft niet stil te staan, niks.
Je doet het eigelijk terwijl je loopt
Maar dan staakt ze nog?
midgie schreef:Net zeg je dat je niet naast haar kan lopen omdat ze dan stil gaat staan.
Als je haar aan de bijzet zet met buiten wandelen dan is dat dwangmatig wat een bijzet altijd is, als je je eigen wat meer zou verdiepen in het rechtrichten weet je ook hoe het lichaam werkt en wat de spieren doen en hoe ze samenwerken, het een kan niet zonder het ander, als je de achterhand wil bereiken zul je het voor toch eerst in orde moeten hebben.
Ook moet je bedenk als jij bij een wandeling je paard ontspannen naast je heb lopen schouder aan schouder dat het paard de leiding heeft, als je het paard leert om te werken aan de hand dan neem jij de leiding en daar draait het in het paard zijn ook om, dan zal hij ook makkelijker de aanwijzing op het achterbeen opvolgend en er niet tegen in gaan of stil gaan staan.
zij schreef:ik heb het vanochtend geprobeerd dat bijtikken, maar zodra ik naast haar ga wil ze al niet meer voorwaarts, en zodra ik haar aantik gaat ze stil staanof een rondje om me heen draaien... schiet niet echt op dus...
ik weet dat als ik haar bijzet dat het dan wel wat beter is, dus misschien dat maar weer doen.
ik ben trouwens wel benieuwd naar meer uitleg over die bodywrap. hoe zou dat moeten werken en hoe zit dat bevestigd? denk niet dat het iets voor ons is, maar wie weet zie ik het gewoon helemaal verkeerd?
midgie schreef:Je hoeft geen baas te spelen om een goeie leider te zijn.
Een paard wat voorop loopt heeft op dat moment de leiding , dat werkt nu eenmaal zo in de paarden wereld.
Als ze staakt als jij aan een aanwijzing geeft doe jij iets fout, of te veel of het paard snapt gewoon niet wat je van haar wil.
Of het paard accepteert jou leiding niet omdat er geen afspraken zijn over het wijken voor druk een paard komt van naturen tegen de druk in en dat gebeurd als hij staakt, steigert, vlucht of zelf valt, dus misschien wat meer verdiepen in het paard zijn.

midgie schreef:Schouder aan schouder betekent dat het paard voorop loopt lijkt me.
Ik val je niet aan, maar je krijgt tips en weet het allemaal al , dus ja wat wil je verder weten dan als je het al kent allemaal??
hennyvanamon schreef:hoi ik heb wat goede tips voor je.. mijn paard zijn bekken is scheef deze is rechtgezet. dus nu tijd voor de revalidatie-periode. en dat ging als volgt eerst 3 dagen stappen, [heb jij niets aan] maar nu komt het. je gaat met je paard in de bak lopen[wei] je loopt naast je paard en duw zijn schouder van je af dan zet hij zijn achterhand travers[het been komt dan heel goed onder de massa hij gebruigt heel goed zijn achterhand. dat doe je zo op elke hand niet te lang want het is heel intensief. daarna zet je hem op de volte en duw zijn achterhand om ook op elke hand wel met enig beleid?? natuurlijk dus eigenlijk doe je schouderbuitenwaarts/schouderbinnenwaarts/schoudervoor. in het begin dacht ik zoooooo dat wordt niets zeg mijn paard begreep niets van dit grondwerk en ik was echt moe, maar nu na 3 dagen loopt hij zelf er al in als ik de hulpen geef zo gaaf die training ook mag hij actief een stapje achterwaarts gaan, veel succes en volhouden hey dan zie je echt alles veranderen in zijn rug.achterhand doegg.