Problemen in het parcours help. medespringers Help!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:33

KiWiKo schreef:
dressuurmatig je paard meer voor elkaar krijgen :)

Yep, zoiets had ik ook al voorgesteld. :+
En longeren met alleen het neusje naar beneden is dus niet wat ik bedoelde. Wat ik bedoel is longeren met bijzetteugels zodat hij net voor de loodlijn is en dan FLINK laten werken: veel overgangen (direct op commando) van achteren uit. Niet op zijn elf-en-dertigst als hij er eens zin in heeft en ook niet vanuit een hoog tempo.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:19

We zijn ondertussen weer een tijdje verder. Meneer accepteert eindelijk de pelham. Ik ben hem ondertussen weer een keer gestart. had wel een iets te laag basistempo maar verder ging het goed. Beide parcoursen 1 balkje. Ik voelde wel dat wanneer ik hem iets voorwaartser wilde rijden dat hij weer sterk werd.
Instructeur heeft hem laatst meegehad naar een groot concours. daar was hij heel sterk :D maar dat was een groot open veld en een parcours met hele lange lijnen. Instructeur heeft ook eindelijk glevoeld hoe sterk hij kon zijn. Dan is het net een tank die door denderde. Hij liet hem gewoon trekken en liet vlak voor de sprong de teugels helemaal vieren met de mededeling zoek het maar uit. Dit moest hij 2x doen en hij was weer bij de les. in de les en thuis durf ik deze actie nu ook te doen en het lijkt te werken. Instructeur zei ook wel. Je zal regelmatig 2 stappen vooruit gaan en 3 stappen weer achteruit. Geduld, geduld. Paard kan het met zijn ogen dicht en dat is het probleem nu net. Hij heeft te weinig uitdaging en werk op concours.