@ Agnes75 : Bedankt voor je tips!
Ik herken veel in wat je zegt, en ik heb tenminste wat aan je tips!
Nu ben ik vandaag weer gaan rijden, en heb na een tijdje het bit eraf gehaald, en ben toen weer verder gaan rijden.
Ze heeft daarna nog 1 keertje haar hoofd omhoog gegooid in het begin, verder helemaal niet meer 
Wel ging ze heel erg hangen, net alsof ze met haar hele gewicht aan de teugels hing. Maar ik denk dat dat komt
doordat ze gewoon helemaal niet kent om aan het been te lopen? Want toen ik even later het bit weer aan het hoofdstel
had gemaakt, heb ik een andere tip geprobeert, namelijk gewoon eerst zorgen dat ze goed aan het been is, dan veel overgangen
gaan rijden etc. Ik hield m'n been steeds tegen haar buik gedrukt, niet hard, maar wel zo dat ze lichte druk voelde. In het begin
rende ze stees weg, ze dacht dat het harder betekende. Maar na een tijdje begon ze zelfs mooi rond te lopen, en begon ze zichzelf
te dragen zeg maar, echt heerlijk! Dit was wel in de stap, in de draf ging het minder, maar ook al een stuk beter! En als ze zo loopt,
gooit ze veel minder met haar hoofd
Ook snapt ze nu dat als ik m'n binnenbeen eraan hou omdat ik meer stelling wil, dat ze niet harder moet, maar nu buigt ze mooi tijdens de oefeningen in stap. Daar ben ik al super blij mee 
Een D-trens is besteld, die komt morgen binnen. Ik weet nu dus zeker dat dat hoofd schudden ligt aan iets in haar mond, dus óf haar bit is niet goed, óf er is iets niet goed met haar gebit. Ik ga dus eerst maar eens die D-trens proberen, en verder gewoon lekker doortrainen. Als het dan nog steeds niet goed gaat, denk ik dat ik haar gebit maar eens na laat kijken.
Goed idee?