al die nare gevoelens van afgelopen donderdag zijn weg. ik ben er weer heilig van overtuigd dat ik een toppaard rijd
vandaag toch nog maar even en het weiland, maar hopelijk vanaf maandag weer in de bak.
eerst ging de eigenaar er even op, die wilde kijken hoe we gevorderd waren en natuurlijk had ze zelf al veel te lang niet op haar knollie gereden, dus het werd tijd dat ze er weer eens opklom.
we hebben niet met buitenstelling gereden, omdat we het eigenlijk gewoon vergeten zijn. ze klom erop en ging gewoon aan het rijden. normaal heeft ze haar teugels best strak, maar nu had ze ze iets losser gedaan. het was heel leuk om mn verzorgpaardje eens te zien terwijl er iemand anders op haar reed. ik had moeite om aanwijzingen te geven, ik was gewoon aan het wegdromen. sprookjespaard
het was ook heel geruststellend te zien dat ze ook onder de eigenaar rare fratsen uithaalt
zoals hard onder haar weglopen en diep wegkruipen. ben ik toch niet de enige die daar problemen mee heeft. maar het leukste was om te zien dat Em na een tijdje vanzelf de hand aan het opzoeken was. het was nog heel erg zoekend, ze liet zich af en toe voorzichtig zakken omdan na een paar passen te diep te gaan en daarna na een ferme "NEE" van de eigenaar weer heel scheinheilig met haar neusje in de lucht rond te lopen."ik? te diep lopen? nee dat heb je vast verkeerd gezien, ik zou zoiets nooooiiit doen."
na een halfuurtje ofzo draaide we de rollen om en ging ik rijden. ze was best fijn te rijden en zocht dan ook regelmatig mijn hand op. ze was wel heel voorzichtig, maar ik ben er al heel bij mee. heel geining was dat zodra ze aanleuning nam en netjes met haar neusje op of voor de loodlijn liep. ze haar oortjes naar voren deed en haar monde dicht hield. terwijl ze eigenlijk altijd haar oren naar achter houdt, ik ken haar eigenlijk niet anders dan een beetje chagrijnig
.het is dan ook altijd een feest om haar op de foto te zetten. verder wist ik niet dat ze haar mond open deed als ze te diep liep, toch wel heel handig als je het eens vanaf de grond kan bekijken. waar heeft het mee te maken? ik weet het niet, misschien is het verzet, dat ze zich aan de teugeldruk probeert ze onttrekken ( niet zo raar als je bekijkt dat ze ook al opgekruld loopt) misschien is het omdat ze anders moeilijk lucht krijgt, ze loopt immers met haar luchtpijp dubbegeklapt. wie weet. wat ik wel weet is dat ze het niet doet als ze rustig met haar neusje voor de loodlijn loopt. dus dat zal dan wel betekenen dat dat prettiger is. als we haar dat kunnen laten realiseren dan zijn we al een heel eind.al met al een heel lekker ochtendje gereden. paardje heeft met de oortjes erop lekker onspannen rondgelopen. dus ik ben meer dan tevreden en meer dan ooit gemotiveerd om door te gaan.
het ging natuurlijk niet perfect, ze kwam een aantal keer omhoog en trok een keer de teugels uit mn handen, maar ze doet het zonder te twijfelen. wat wil zeggen dat ze dus echt achter mn hand aan gaat.
( we hebben dan al zeker anderhalve maand niet meer in die bak gereden, die trouwens aan een autoweg staat en waar het huis ernaast verbouwd wordt). geen excuus maar ik houdt er wel rekening mee.
Ik moet oppassen dat ik mijn geduld niet verlies. Ben al een paar maanden met hem drukdoende en zou zo graag een ontspannen pony rijden. Dus ik kom mijzelf ook tegen.
) draaft voordat ze zich doormij opzij laat zetten en mooie ronde voltes loopt. ik wissel dan ook veel van hand tussendoor. ook hiervoor is een dubbele longe misschien een idee. dat gaat makkelijker dan iedere keer die longeerlijn opnieuw vastmaken
ik wil het nog wel eens proberen, iemand een idee waar ik op moet letten en hoe ik het eventueel kan voelen?