Pony Probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Pony Probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:50

soms vraag ik me af wat sommige mensen wel allemaal niet doen met hun paarden,
een pony van nog geen 3 berijd je niet, die poets je en laat je wennen aan de mens en dat doe je niet met een zweep,...
alsjeblieft....

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:51

_Bitje_ schreef:
soms vraag ik me af wat sommige mensen wel allemaal niet doen met hun paarden,
een pony van nog geen 3 berijd je niet, die poets je en laat je wennen aan de mens en dat doe je niet met een zweep,...
alsjeblieft....

De pony in kwestie is 1.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:54

hoe bedoel je , is die pony 1?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:55

Ja.. Er staat; 'de pony is bijna 2 hoor'

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:55

Flooreke schreef:
Trouwens die pony word 2!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:58

volgens mij klopt er geen barst van dit verhaal...

en, je zegt dat je vriendin het niet goed doet dat ze al op hem rijd, dat klopt ook als hij nog geen 3 is... maar waarom ga je er zelf dan ook op zitten? dat zou ik dus echt niet doen hoor..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:59

woooww... Dit is egt een gevalletje PENNY!!! Het maakt niet uit hoelang je rijd, gaat erom HOE je rijd ;) zijn zat mensen die na 10 jaar rijden er nog geen barst van kunnen., En op een jaarling rijden? Willen jullie de dierenbescherming op jullie nek ofzo? Eff sirrieus! Die hoort geeneens een bit te kennen!!!!!

Oja, mischien kan dit je helpen: Klik

Flauw :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 29-05-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:20

knip

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:26

je zegt wel dat je een EG brevet, A én B hebt (weet niet echt wat dat is maargoed)
denk een soort diploma ofzo??? :+

maar wrm rijd je dan wel op een bijna 2jarige pony?
laat die pony lekker op de wei samen met leeftijdsgenootjes spelen en wandel af en toe maar meer niet
die pony moet zich goed kunnen ontwikkelen en sterk worden
als ie minimaal 3 jaar is kan je hem rustig aan beginnen met beleren ;)

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:32

ch_ntii123 schreef:
Als jij wel weet dat het fout is om op zn neus te slaan, dat het niet goed is om met te korte teugel te gaan springen en dat het verstandig is om in te stappen maar dit niet gebeurd? hoe kan jij dan niet weten dat je een 1 jarige ponie niet mag rijden?

Die pony word volgende week 3 en
ik rijd er 5 minuten op 1 keer per maand.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:33

R0oszs schreef:
je zegt wel dat je een EG brevet, A én B hebt (weet niet echt wat dat is maargoed)
denk een soort diploma ofzo??? :+

maar wrm rijd je dan wel op een bijna 2jarige pony?
laat die pony lekker op de wei samen met leeftijdsgenootjes spelen en wandel af en toe maar meer niet
die pony moet zich goed kunnen ontwikkelen en sterk worden
als ie minimaal 3 jaar is kan je hem rustig aan beginnen met beleren ;)

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:33

lifaya schreef:
woooww... Dit is egt een gevalletje PENNY!!! Het maakt niet uit hoelang je rijd, gaat erom HOE je rijd ;) zijn zat mensen die na 10 jaar rijden er nog geen barst van kunnen., En op een jaarling rijden? Willen jullie de dierenbescherming op jullie nek ofzo? Eff sirrieus! Die hoort geeneens een bit te kennen!!!!!

Oja, mischien kan dit je helpen: Klik

Flauw :+

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:34

marrlinde schreef:

en, je zegt dat je vriendin het niet goed doet dat ze al op hem rijd, dat klopt ook als hij nog geen 3 is... maar waarom ga je er zelf dan ook op zitten? dat zou ik dus echt niet doen hoor..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:50

Ik snap er niets van..
Dan is de pony 2, dan 1, dan weer 2..
Je zegt dat je er op rijd, maar vervolgens vraag je of het slim is om hem al zadelmak te maken?
En vervolgens ga je zo kinderachtig reageren met je laatste post..

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:53

Ik hoop dat je er wat mee kan. Vooral voor de pony. Misschien is het handig om er een volwassenen bij te halen. Ik zie dat je AL 3 jaar rijd, ik rijd AL 16 jaar en kan het nog steeds niet alleen. ALtijd zal ik hulp vragen omdat ik vind dat je van iedereen kan leren om er zelf beter van te worden.

En wat is dat brevet?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:58

Flooreke schreef:
marrlinde schreef:

heb ook een paard, bijna 3. ga ik helemaal niet op zitten, want ik heb niet genoeg ervaring om dat alleen te doen, en het beest is er nog niet klaar voor.

sorry, geen excuus gaan verzinnen nou...

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:45

ja en die 5min 1x in de maand is al teveel!
heb een keer geduld met die pony,, net was ie nog BIJNA 2 !
dus kan hij nu niet opeens al BIJNA 3 zijn

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:18

Bijna 3 jaar!? Ten eerste zal ik alleen maar poetsen en wandelen en natuurlijk KNUFFELEN! daar heb je zat tijd om aan te besteden en nog helemaal GEEN zadel of iets wacht daar alsjeblieft een tijd mee! en als je het dan eindelijk doet doe het dan rustig met geduld...

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:43

wake_up schreef:
Je vraagt er zelf eerlijk gezegd om. En dat de DA nu niks constateerd, wilt niet zeggen dat het paard over een paar jaar problemen heeft, omdat je nu zo nodig op 'm wilt rijden. Waarom niet 2 jaartjes nog wachten?

Ma da is nie waar!! Mijn opa is dierenarts en de
vorige eigenaar is dierenarts!
Dus stop erover!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:46

Als we erover moeten stoppen, waarom vertel je het dan in de beginpost? :\ Je kan gewoon niet ontkennen dat het fout is om op een pony die nog geen 3 is te rijden, zoek maar eens op internet, dan vind je tientallen pagina's met uitleg (ook van dierenartsen!) waarom het zo slecht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:52

Sorry hoor Flooreke, maar dit is gewoon echt onbeleefd.
Het is hier van niemand de bedoeling om je "te raken" en we hoeven al helemaal onze mond niet te houden.
Je vraagt zélf of wat je doet verstandig is, maar wil vervolgens niet aannemen als mensen zeggen dat het niet slim is. Waarom open je dit topic dan?
Mensen geven eerlijk antwoord op jou vragen en vervolgens spring je uit je vel. Dat is niet erg netjes.

edit: en wake_up heeft wel gelijk overigens. Als je nu nog niks ziet aan je pony betekend dat niet dat er over een paar jaar geen problemen zijn. Te jong beginnen met beleren kan echt serieuze problemen geven, zeker als dat door onervaren ruiters gebeurt.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:44

brigitta1987 schreef:
Sorry hoor Flooreke, maar dit is gewoon echt onbeleefd.
Het is hier van niemand de bedoeling om je "te raken" en we hoeven al helemaal onze mond niet te houden.
Je vraagt zélf of wat je doet verstandig is, maar wil vervolgens niet aannemen als mensen zeggen dat het niet slim is. Waarom open je dit topic dan?
Mensen geven eerlijk antwoord op jou vragen en vervolgens spring je uit je vel. Dat is niet erg netjes.

edit: en wake_up heeft wel gelijk overigens. Als je nu nog niks ziet aan je pony betekend dat niet dat er over een paar jaar geen problemen zijn. Te jong beginnen met beleren kan echt serieuze problemen geven, zeker als dat door onervaren ruiters gebeurt.

Ik be geen onervaren riter.
Kheb al meerdere pony's beleerd.
En die zitten niét met psygische problemen. :roll:

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:13

Jouw vriendin doet iets wat ontzettend verkeerd is. Jij weet dat en vervolgens open je een topic. Hierbij hoop je op negatieve reactie voor je vriendin en positieve reactie voor jou omdat jij inziet dat je vriendin dit allemaal verkeerd doet. Je hebt er echter geen rekening mee gehouden dat we hier op dit topic reageren met ontzettend veel mensen die overal over nadenken en bovendien stuk voor stuk ervaring hebben met paarden. Dan geven ze aan dat jij ook hartstikke verkeerd zit en jij weet dat. Dit komt misschien hard aan, maar je kunt het vanaf vandaag veranderen!

Dus zorg dat jij niet op te jonge pony`s gaat rijden maar ze gewoon lekker voorbereid op het rijden door hem veel rust te gunnen en lekker te poetsen, knuffelen met hem te wandelen etc.etc.

Dus mijn advies is: Leg je er bij neer dat het nu mis is gegaan en dat jij ook niet altijd goed zat. Verander jezelf positief en misschien gaat je vriendin dan uiteindelijk het belang er ook van inzien.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:37

Flooreke schreef:
Trouwens die pony word 2!

Flooreke schreef:

Je spreekt jezelf een beetje tegen ;)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:38

En als je zo ervaren bent, met een 1- of 2jarige pony snap je toch wel dat je niet NIET (zonder inrijden al helemaal niet!) kunt springen..