een vraagje aan jullie !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:55

Als je paardje nog maar een half jaar onder het zadel liep, is hij dus nog hartstikke groen. Ik zou zeggen. Zet een goed oefenplan op en beleer hem netjes en opnieuw. Een hérstart, zeg maar. Dat kan alleen maar in de bak. Buiten is nog teveel voor hem. Hij moet zich eerst leren ontspannen onder je. Overgangen leren rijden. stap draf en stop ! Galoperen even bewaren totdat stap en draf en je overgangen (terug) vlekkeloos verlopen. Met veel geduld nu heb je over een half jaar een fijne pony. Teveel paarden en ponies krijgen niet een eerlijke kans in leren berijden. Maak je daar niet ook schuldig aan! Veel succes. Weleens grondwerk gedaan? Vinden paarden leuk en dan kan je ook aan het touw naar buiten en daar wat oefeningen doen. Zowieso is het fijn om voordat je onder het zadel naar buiten gaat eens een paar keer lekker te gaan wandelen met em. Beetje grazen, borsteltje meenemen ..

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:01

vitelli schreef:
Als je paardje nog maar een half jaar onder het zadel liep, is hij dus nog hartstikke groen. Ik zou zeggen. Zet een goed oefenplan op en beleer hem netjes en opnieuw. Een hérstart, zeg maar. Dat kan alleen maar in de bak. Buiten is nog teveel voor hem. Hij moet zich eerst leren ontspannen onder je. Overgangen leren rijden. stap draf en stop ! Galoperen even bewaren totdat stap en draf en je overgangen (terug) vlekkeloos verlopen. Met veel geduld nu heb je over een half jaar een fijne pony. Teveel paarden en ponies krijgen niet een eerlijke kans in leren berijden. Maak je daar niet ook schuldig aan! Veel succes. Weleens grondwerk gedaan? Vinden paarden leuk en dan kan je ook aan het touw naar buiten en daar wat oefeningen doen. Zowieso is het fijn om voordat je onder het zadel naar buiten gaat eens een paar keer lekker te gaan wandelen met em. Beetje grazen, borsteltje meenemen ..

In de bak doet ze het gewoon goed , en stopt ze ook gewoon dram wel haar zin door maar ze stopt wel .
Het gaat alleen om buiten , jaartje geleden bokte ze alleen maar onder het zadel en ook alleen maar rennen , nu doet ze dat soms alleen nog als ze haar bui heeft .
Het gaat echt alleen om buiten .
En als ik toch een pelham zou halen wat is dan beter een pelham watertrens of pelhamstang ?

DUDIEFOREVER

Re: een vraagje aan jullie !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:03

Stang is minder scherp ;) .

Maar misschien moet je gewoon strenger voor dr zijn.

Een x was mijn vriendin die pony ook een x irritant, helemaal achteruit lopen, omkeren, en willen terugrennen naar stal, maar zei durfde hem niet aan te pakken, dus ik ging dr ff op, en had hem ff flink op zijn klote gegeven, nou toen dat meisje er weer op, en hij deed weer superbraaf, dus is ook kwestie van streng en consequent zijn. (denk ik)

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:08

DUDIEFOREVER schreef:
Stang is minder scherp ;) .

Maar misschien moet je gewoon strenger voor dr zijn.

Een x was mijn vriendin die pony ook een x irritant, helemaal achteruit lopen, omkeren, en willen terugrennen naar stal, maar zei durfde hem niet aan te pakken, dus ik ging dr ff op, en had hem ff flink op zijn stinkmodder gegeven, nou toen dat meisje er weer op, en hij deed weer superbraaf, dus is ook kwestie van streng en consequent zijn. (denk ik)

naar mijn mening is een watertrens minder scherp dan een stang ;)
je mag op me pony hoor vind het geen probleem .
Denk alleen dat jou methode niet werkt bij mijn pony , want ik ben al streng voor haar .
En het gaat om buiten niet voor binnen , als ik buiten conseqent bent gaat ze rennen en dan houd je haar gewoon niet want die zet haar nek erop .

maar als je het af kan leren je mag erop hoor ik hou je echt niet tegen :D

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:22

Haha, ik woon beetje ver :P .

Maar je kan dr toch omtrekken en een tikje geven, als ze dat doet ?

Gewoon buitenteugel er goed bij, dan kan ze niks.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:25

DUDIEFOREVER schreef:
Haha, ik woon beetje ver :P .

Maar je kan dr toch omtrekken en een tikje geven, als ze dat doet ?

Gewoon buitenteugel er goed bij, dan kan ze niks.

ja dat dacht ik toen ze ervandoor ging ook maar dat doet ze gewoon echt niet .
Sommige dingen die mensen voorstellen werken niet bij andermans pony/paard .
En trekken en omzetten werkt gewoon niet bij die van mij .
Me zus trekte haar ook om toen ze bekand op die auto klapte maar loopt gewoon door hoor .

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:36

Toevallig had ik het over dit onderwerp met mijn instructrice. Paard was mak als een lammetje zolang je er naast liep, maar onder de man een ramp. Je zegt dat de pony als je er naast loop mak is, als je erop zit niet naar je luisterd, het vrijwel alleen voorkomt buiten. Ik denk dat deze pony jou teveel nodig heeft overal, maar je hierbij ook moet zien. In de bak gaat het goed omdat het heel erg vertrouwd is, alles is altijd hetzelfde. Buiten is dat niet zo.

Hoe je het oplost dat weet ik niet, maar ik denk dat deze pony wel heel veel vertrouwen in jou heeft.. zolang die jou maar kan zien.

Misschien is het een idee om gewoon naast hem te lopen en dan na verloop van tijd erop te gaan. Of had je dit al geprobeerd?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:37

loraine_rz schreef:
Toevallig had ik het over dit onderwerp met mijn instructrice. Paard was mak als een lammetje zolang je er naast liep, maar onder de man een ramp. Je zegt dat de pony als je er naast loop mak is, als je erop zit niet naar je luisterd, het vrijwel alleen voorkomt buiten. Ik denk dat deze pony jou teveel nodig heeft overal, maar je hierbij ook moet zien. In de bak gaat het goed omdat het heel erg vertrouwd is, alles is altijd hetzelfde. Buiten is dat niet zo.

Hoe je het oplost dat weet ik niet, maar ik denk dat deze pony wel heel veel vertrouwen in jou heeft.. zolang die jou maar kan zien.

Misschien is het een idee om gewoon naast hem te lopen en dan na verloop van tijd erop te gaan. Of had je dit al geprobeerd?

dit had ik helaas al geprobeerd en dat is het geen probleem .
vraag me eigen af of een pelhambitje wel werkt zoek gewoon naar een oplossing .
baal er namelijk echt van .

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:39

Daar heb ik helaas geen antwoord op, ik zelf heb namelijk zoiets nooit meegemaakt, naja ik reed een fries bij die zoiets wel ens uithaalde maar dan was het omtrekken tegen boom/muur stilzetten en weer verder.

Sorry, maar veel succes hopelijk vind je een goede oplossing.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:40

de hamvraag........... WAT zegt je instructeur hiervan

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:41

loraine_rz schreef:
Daar heb ik helaas geen antwoord op, ik zelf heb namelijk zoiets nooit meegemaakt, naja ik reed een fries bij die zoiets wel ens uithaalde maar dan was het omtrekken tegen boom/muur stilzetten en weer verder.

Sorry, maar veel succes hopelijk vind je een goede oplossing.

dankjewel hoop het ook

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 19:04

KiWiKo schreef:
de hamvraag........... WAT zegt je instructeur hiervan

ben daar ook wel benieuwd naar :o

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:13

Door de Adrealine lopen paarden overal doorheen.

Ik reed vroeger ook een pony die in het begin altijd gewoon ging rennen. En kon je ook trekken wat je wilde, zijn kop op je knie en gewoon nog doorrennen.
Bij hem werkte alleen door te voelen wanneer hij ging rennen op de volte. Was ik te laat ging hij gewoon rennen.
Moest in het begin al op een volte draaien als zijn oren bewogen. :P dus je kan na gaan hoe ik het park door ging. maar het hielp wel.

na een tijd kon ik zonder zadel en een halster het park door.

Misschien zit je er zelf wel gespannen op en dan kan je gaan zingen of neurien. (schrijf je dat zo?). Dan ga je vanzelf meer ontspannen zitten.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:28

je zegt dat je pony overal doorheen rent en eerst alleen maar bokte onder het zadel,kan het misschien een rugprobleem zijn, ernaast prima erop fout.
misschien doet ze dit omdat ze gewoon donders veel pijn in haar rug heeft, op je profielfoto's zie ik een pony die ook een onderhals heeft dus ik vraag me af hoe je rijtechnisch bezig bent , het advies van overnieuw beginnen onder goedebegeleiding is een goed idee.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 19:50

*puck* schreef:
je zegt dat je pony overal doorheen rent en eerst alleen maar bokte onder het zadel,kan het misschien een rugprobleem zijn, ernaast prima erop fout.
misschien doet ze dit omdat ze gewoon donders veel pijn in haar rug heeft, op je profielfoto's zie ik een pony die ook een onderhals heeft dus ik vraag me af hoe je rijtechnisch bezig bent , het advies van overnieuw beginnen onder goedebegeleiding is een goed idee.

dat was vorig jaar !!!! als je verder leest dan je neus lang is lees je dat ze dat nu niet meer doet , ja elk paard maakt wel eens een bokje onder het zadel .
Nu bokt ze al een tijd niet meer onder het zadel , en toen ik haar kocht was ze een half jaar onder het zadel dat is nu 2 jaar geleden :+ ja wat verwacht je dan een paard die alles al ken ? ik niet dan verwacht ik een paard/pony die druk is rent en bokt onder het zadel omdat ze niet weet wat ik van haar vraag .
En een onderhals heeft weet niet welke foto's jij dan zit te bekijken ,deze pony heeft een dikke speknek en is al aan de stevige kant , ze is niet echt aan de magere kant vind je zelf ook niet ?? .
krijg de hele dag te eten en staat nu ook op de wei , en die foto's zijn ook allemaal van vorig jaar :D toen ze nog bokte en rende .
Hoe kan jij eigenlijk zien hoe ik rijdt als er niet eens rij foto's in me profiel staan ?

erruggg knap :D

En ik heb niet zomaar les van een k*tje hoor heb les van een vrouw die al een tijdje mij aan het helpen is met mij en me pony . en die zelf al aardig hoog rijdt . heb les van een ECHTE instructise !!!
Vind het knap dat jij commentaar heb hoe ik rij alleen omdat je een onderhals ziet ?
Bovendien heb ik niet eens rijfoto's in me profiel staan behalve standfoto's !

Graag een beetje kijken wat voor commentaar je zet in een topic want volgens mij weet je niet eens waar je het over hebt .
Dit slaat werkelijk nergens op namelijk !!! }:0

angela zoekend naar vicky's onderhals }> 8)7

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:22

Als ik jou was zou ik inplaats van een streng bit eens gaan denken aan het opnieuw beginnen met het rijden. Met een ander bit los je het probleem niet op en wil je je pony alleen maar hinderen in haar manier van doen en laten. Pony zal nog steeds vervelend willen doen, of bang willen zijn, echter moet ze dit nu met een ander bit in. Helpt dat? Nee natuurlijk niet. Het is geen oplossing. Steek wat meer tijd in je pony inplaats van een hulpmiddel te willen gebruiken.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 20:30

Suuzert schreef:
Als ik jou was zou ik inplaats van een streng bit eens gaan denken aan het opnieuw beginnen met het rijden. Met een ander bit los je het probleem niet op en wil je je pony alleen maar hinderen in haar manier van doen en laten. Pony zal nog steeds vervelend willen doen, of bang willen zijn, echter moet ze dit nu met een ander bit in. Helpt dat? Nee natuurlijk niet. Het is geen oplossing. Steek wat meer tijd in je pony inplaats van een hulpmiddel te willen gebruiken.

ga erop zou ik zeggen ?
Ik hou je niet tegen hoor .
meestal allemaal van die bedweters
die niet eens foto's in hun profiel hebben .
en soms heb je geen keus dan een hulpmiddeltje te willen gebruiken . en ik heb geen zin om met me pony onder een auto te liggen .
Kom lekker naar rijerbos zadel ik vicky voor je op ga jij lekker rijden buiten en kijken of je heel terugkomt , het enigste wat ik dan hoop is dat me pony heel terugkomt .
Niet elk beest is hetzelfde .
Ga erop zou ik zeggen denk dat je er na 5 min gillend afkomt .
Laatst bijgewerkt door vickylover op 09-05-09 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:35

Ik denk dat je gewoon consequenter moet rijden in de bak..
je pakt steeds meer hulp via harnechement.. dan gaat t goed.. rij je weer zonder hulp.. en dan zoek je er weer meer dingen bij..
Dan denk ik dat je iets fout doet in je rijden zelf..
Eerst dat oplossen, en dan pas weer naar buiten gaan.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 20:35

MaaikeMo schreef:
Ik denk dat je gewoon consequenter moet rijden in de bak..
je pakt steeds meer hulp via harnechement.. dan gaat t goed.. rij je weer zonder hulp.. en dan zoek je er weer meer dingen bij..
Dan denk ik dat je iets fout doet in je rijden zelf..
Eerst dat oplossen, en dan pas weer naar buiten gaan.

dankjewel voor je reactie , hier heb ik veel meer aan *D .

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:43

Vickylover ik heb je zien rijden, ik woon redelijk in de buurt (ijsselmonde) van waar jij met je pony hebt gestaan. Ik ken jou verder niet en jij mij ook niet, bedoel het allemaal niet rot. En mijn bericht was niet om je aan te vallen. Ik meen het serieus, ga terug naar het begin..dat lost alles op!!

Ik verbaas me trouwens echt van je botte opmerking. Ik bedoelde het absoluut niet slecht, en ik dacht ook eigenlijk dat dat wel duidelijk was. Dat jij nu zo moet reageren, is allemaal prima. Maar dat geeft eigenlijk een beetje aan dat je koppig bent. Zonde, want lang niet iedereen wilt je aanvallen. Ik ben volwassen, heb menig ander kind geholpen.. en vind het eigenlijk best brutaal van je. Over beter weters gesproken :)

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 20:53

Suuzert schreef:
Vickylover ik heb je zien rijden, ik woon redelijk in de buurt (ijsselmonde) van waar jij met je pony hebt gestaan. Ik ken jou verder niet en jij mij ook niet, bedoel het allemaal niet rot. En mijn bericht was niet om je aan te vallen. Ik meen het serieus, ga terug naar het begin..dat lost alles op!!

Ik verbaas me trouwens echt van je botte opmerking. Ik bedoelde het absoluut niet slecht, en ik dacht ook eigenlijk dat dat wel duidelijk was. Dat jij nu zo moet reageren, is allemaal prima. Maar dat geeft eigenlijk een beetje aan dat je koppig bent. Zonde, want lang niet iedereen wilt je aanvallen. Ik ben volwassen, heb menig ander kind geholpen.. en vind het eigenlijk best brutaal van je. Over beter weters gesproken :)

dan ben ik benieuwd of ik jou ook ken :D
maar je hebt me zien rijden welke stal was dat dan ? toevallig de zuiderhoefslag ?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:57

vickylover schreef:
Hallo .

..
deze pony heeft echt een stale mond gewoon ontzettend sterk niet normaal .
lekker buiten rijden met me zus gaat totaal niet want als mevrouw maar wat hoort gaat ze gelijk rennen en gewoon niet te houden het stopt wel maar dat is pas wanneer ze zelf wilt en dat vind ik persoonlijk echt gevaarlijk aangezien ik niet de enigste bent die alleen op de wereld is .
Ik heb de vriendelijkste bitten in me kast :

Watertrensje dubbelgebroken .
Watertrensje enkelgebroken .
Hier reageerde mevrouw niet op en toen ben ik maar begonnen met een rolletjes bit .

Dit ging in het begin goed daarna liep ze erdoorheen en ben ik een thiedeman erbij gaan doen .
Dit ging ook goed maar ze liep erdoorheen.
toen ben ik gaan rijden met een africhtingsstang dit ging goed heb hem er weer uitgehaald en heb de watertrens enkelgebroken er weer ingehangen , dit ging echt super goed ze reageerde er gewoon heerlijk op gelijk halthouden enzo wat ze normaal dus totaal niet deed .
Nu gaat het weer minder en ben ik met elatiek gaan rijden want door de thiedeman loop ze gewoon doorheen .

probeer bij een harde mond nooit strengere bitten te gebruiken of andere hulpmiddelen. Ik weet het, het is niet gemakkelijk.
Leer dr dat HO stilstaan betekent. Of toch op zijn minst minderen in vaart.

In de bak is het opzich alllemaal geen probleem omdat ze toch geen kant op kan ( ben van mezelf best wel druk en die pony ook )
probeer zelf kalm te blijven. Ik heb ook een druk paard en zodra ik me druk maak begint hij te stuiteren. Ben er 1maal in galop afgesprongen omdat het te link werd. Als jij kalm bent, je pony ook. Stap desnoods een week alleen maar rondjes in de bak met losse teugels, zolang hij maar heerlijk ontspannen is.
en daar moeten we gewoon aan gaan werken maar dat komt hopelijk wel goed .
Het probleem is alleen dat ik voor buiten gewoon helemaal niks hebt want ze loopt gewoon overal doorheen .
Nu is mijn vraag zou ik voor buiten geen pelhambitje kunnen gebruiken en voor het rijden in de bak gewoon een watertrensje ?
Ik ken zat mensen die buiten rijden met een pelham en in de bak gewoon trainen met een licht bitje .

het wordt weer zomer natuurlijk lekker weer en wij hebben bij de manege een heerlijk park maar ik kan daar gewoon niet lekker in rijden omdat mevrouw overal van schrik .
Ze schrok een keer en liep gewoon bijna met me zus op een auto het scheelde gewoon echt niet veel , volgens mij had ze zelf op een gegeven moment zoiets van ooooh een auto , het is gewoon echt gevaarlijk .
Die pony heeft echt kaken als een pitbull niet normaal en gewoon niet leuk .

Als me zus lekker buiten gaat rijden loop ik er altijd naast met hengstenketting want met een halstertouw neemt ze me overal mee naartoe behalve waar ik heen wilt en daar reageert ze wel super goed op .

probeer hier ook al aan te werken. Hoe wil je in godsnaam dat je pony naar je luistert als je erop zit met bit als het aan het halster al niet goed gaat. Begin wat met grondoefeningen en wijken voor lichte druk. Dan zal dit al een pak beter gaan.

Ook als ze schrikt ik geef een klein rukje stel haar gerust en het is goed en mischien als ik op haar rij werkt dat kinkettinkje ook wel .
Wat denken jullie ?

als ze schrikt, eens mee lachen en doorlopen. Negeer het gewoon. Jij bent de leider en dr is toch helemaal niets aan de hand??

Graag geen kritiek van lessen nemen , want dat doe ik of ja meer oefenen dan zeg ik kom maar lekker op deze pony rijden (GRAAG ZELFS) mag je ook nog eens heerlijk ontspannen ahum naar buiten op haar .
En dan kijken hoe je er dan nog over denkt ;)

in ieder geval bedankt voor het lezen en hoop naar ervaringen met dit bit .
kan je met dit bit met 1 teugel rijden of moet dat persee met 2 ?

groetjes angela .

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 20:58

Dorienn schreef:
vickylover schreef:
Hallo .

..
deze pony heeft echt een stale mond gewoon ontzettend sterk niet normaal .
lekker buiten rijden met me zus gaat totaal niet want als mevrouw maar wat hoort gaat ze gelijk rennen en gewoon niet te houden het stopt wel maar dat is pas wanneer ze zelf wilt en dat vind ik persoonlijk echt gevaarlijk aangezien ik niet de enigste bent die alleen op de wereld is .
Ik heb de vriendelijkste bitten in me kast :

Watertrensje dubbelgebroken .
Watertrensje enkelgebroken .
Hier reageerde mevrouw niet op en toen ben ik maar begonnen met een rolletjes bit .

Dit ging in het begin goed daarna liep ze erdoorheen en ben ik een thiedeman erbij gaan doen .
Dit ging ook goed maar ze liep erdoorheen.
toen ben ik gaan rijden met een africhtingsstang dit ging goed heb hem er weer uitgehaald en heb de watertrens enkelgebroken er weer ingehangen , dit ging echt super goed ze reageerde er gewoon heerlijk op gelijk halthouden enzo wat ze normaal dus totaal niet deed .
Nu gaat het weer minder en ben ik met elatiek gaan rijden want door de thiedeman loop ze gewoon doorheen .

probeer bij een harde mond nooit strengere bitten te gebruiken of andere hulpmiddelen. Ik weet het, het is niet gemakkelijk.
Leer dr dat HO stilstaan betekent. Of toch op zijn minst minderen in vaart.

In de bak is het opzich alllemaal geen probleem omdat ze toch geen kant op kan ( ben van mezelf best wel druk en die pony ook )
probeer zelf kalm te blijven. Ik heb ook een druk paard en zodra ik me druk maak begint hij te stuiteren. Ben er 1maal in galop afgesprongen omdat het te link werd. Als jij kalm bent, je pony ook. Stap desnoods een week alleen maar rondjes in de bak met losse teugels, zolang hij maar heerlijk ontspannen is.
en daar moeten we gewoon aan gaan werken maar dat komt hopelijk wel goed .
Het probleem is alleen dat ik voor buiten gewoon helemaal niks hebt want ze loopt gewoon overal doorheen .
Nu is mijn vraag zou ik voor buiten geen pelhambitje kunnen gebruiken en voor het rijden in de bak gewoon een watertrensje ?
Ik ken zat mensen die buiten rijden met een pelham en in de bak gewoon trainen met een licht bitje .

het wordt weer zomer natuurlijk lekker weer en wij hebben bij de manege een heerlijk park maar ik kan daar gewoon niet lekker in rijden omdat mevrouw overal van schrik .
Ze schrok een keer en liep gewoon bijna met me zus op een auto het scheelde gewoon echt niet veel , volgens mij had ze zelf op een gegeven moment zoiets van ooooh een auto , het is gewoon echt gevaarlijk .
Die pony heeft echt kaken als een pitbull niet normaal en gewoon niet leuk .

Als me zus lekker buiten gaat rijden loop ik er altijd naast met hengstenketting want met een halstertouw neemt ze me overal mee naartoe behalve waar ik heen wilt en daar reageert ze wel super goed op .

probeer hier ook al aan te werken. Hoe wil je in godsnaam dat je pony naar je luistert als je erop zit met bit als het aan het halster al niet goed gaat. Begin wat met grondoefeningen en wijken voor lichte druk. Dan zal dit al een pak beter gaan.

Ook als ze schrikt ik geef een klein rukje stel haar gerust en het is goed en mischien als ik op haar rij werkt dat kinkettinkje ook wel .
Wat denken jullie ?

als ze schrikt, eens mee lachen en doorlopen. Negeer het gewoon. Jij bent de leider en dr is toch helemaal niets aan de hand??

Graag geen kritiek van lessen nemen , want dat doe ik of ja meer oefenen dan zeg ik kom maar lekker op deze pony rijden (GRAAG ZELFS) mag je ook nog eens heerlijk ontspannen ahum naar buiten op haar .
En dan kijken hoe je er dan nog over denkt ;)

in ieder geval bedankt voor het lezen en hoop naar ervaringen met dit bit .
kan je met dit bit met 1 teugel rijden of moet dat persee met 2 ?

groetjes angela .

dankjewel voor je reactie:)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:14

ts , ik gaf aan dat jouw pony misschien een rugprobleem zou kunnen hebben en ik vroeg me af hoe je traint, als jij daar al van in de stress schiet en gaat schelden moet je misschien eerst jezelf maar eens trainen en lieve adhder ,geen enkele pony word met een harde mond geboren maar zo gemaakt,
er is door anderen al duidelijk aangegeven dat het materiaal wat je erin hangt niet de oplossing is dus als je vindt dat je het zo goed doet dan plaats maar eens wat rijfoto's, misschien dat je dan rijtechnisch commentaar krijgt waar je wat mee kunt.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:18

*puck* schreef:
ts , ik gaf aan dat jouw pony misschien een rugprobleem zou kunnen hebben en ik vroeg me af hoe je traint, als jij daar al van in de stress schiet en gaat schelden moet je misschien eerst jezelf maar eens trainen en lieve adhder ,geen enkele pony word met een harde mond geboren maar zo gemaakt,
er is door anderen al duidelijk aangegeven dat het materiaal wat je erin hangt niet de oplossing is dus als je vindt dat je het zo goed doet dan plaats maar eens wat rijfoto's, misschien dat je dan rijtechnisch commentaar krijgt waar je wat mee kunt.

ik weet duidelijk wat mijn fouten zijn met rijden , daar hem in een instructise voor die me erbij helpt .
Al zou ik nou commentaar krijgen van mensen die hoog rijden vind ik dat niet erg .
Maar zit niet te wachten op commentaar van mensen die zelf niet zo hoog rijden .
daar schiet ik namelijk helemaal niets mee op .