Lage, gemene handhouding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:10

Urielle schreef:
Je kunt ook alleen met je duimen knijpen en niet met je hele hand. Ik heb geen idee of de tip helpt, ik hou me bij het 'je duimen moeten bovenop dakjes vormen'-verhaal

oh ja, zo kun je het natuurlijk ook bedoelen -:)
Dat is idd een goeie tiip.
Handen moeten dan ook wel rechtop gedragen worden!

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 23:45

Heej allemaal!

Bedankt voor alle reacties, ben een tijdje niet geweest omdat ik het erg druk heb met de voorbereiding van mijn tentamens (vandaar dat ik nu zo laat nog even kijk).

Ik ga mijn teugels weer omwisselen voor springteugels, die er voorheen ook altijd op zaten maar in de gezamelijke zadelkamer waren omgewisseld.

Ik heb na aanleiding van de foto's nog even met mijn instructrices gesproken en zij gaf (gaven) aan dat ik over het algemeen toch niet zo extreem rijd als op de foto's, zij dacht dat het vooral voortkwam uit het vaak relaxt rijden met een idd vrij lange teugel en het aanpakken en eraan rijden in deze les (dat wel best hard nodig was). Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik er ook in zulk soort situaties van op aan moet kunnen dat ik de juiste handhouding heb.

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik met het mooie weer en de studiestress de laatste paar dagen weer heerlijk buiten heb gereden en dus nog niet zoveel heb geoefend. Aankomende dagen ga ik weer aan de slag in de bak.

In de teugels knijpen vind ik erg lastig, omdat ik het gevoel heb dat er juist al teveel spanning in mijn armen en handen zit. De tapes zijn dan denk ik handiger. Met de oefeningen om mijn schouders en ellebogen los te maken, ben ik begonnen.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik het echt fijne, opbouwende reacties vind. Zeker omdat ik toch een beetje bang was voor erg harde antwoorden.

Ik ga eraan werken, bedankt!

BoGi

Re: Lage, gemene handhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:00

Welke oefeningen doe je om je schouders en ellebogen los te krijgen? Pak je je polsen daarin ook mee?

NIV

Re: Lage, gemene handhouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:28

Mijn zusje heeft een speciale bal, die je moet ronddraaien in een hand en waarmee je weerstand opwekt en zo je spieren in je arm los draait en ook traint (maar dat doe ik alleen in het weekend :0).
En verder gewoon regelmatig los draaien en schudden, daarin neem ik ook wel mijn polsen mee. Verder heb ik geen idee wat goede oefeningen zijn eerlijk gezegt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:38

BoGi schreef:
Welke oefeningen doe je om je schouders en ellebogen los te krijgen? Pak je je polsen daarin ook mee?

Rijden met chickenwings :+ en het losdraaien van je schouders onder het rijden.
Wel met langere teugels, dat je het paard niet stoort.