bitloos probleempje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:15

Je las geen boutades, je las het fout. En zelfs na mijn uitleg kan je dat niet toegeven. Dat zegt meer over jou dan over mij ;).

Twiggy: ooh dat geloof ik ook hoor :j Kan me daar wel een voorstelling bij maken. Even in mijn eigen referentie kader kruipen: er zijn ook scherpe en minder scherpe bitten. Maar ik durf gerust toe te geven dat een halsterhoofdstel een stuk minder scherp is dan het zachtste bit. :) Ik zou het zelfs eens willen proberen met mijn merrie, maar ik "durf het niet aan". Niet omdat ik bang ben om controle te verliezen want ik heb het bit niet echt nodig, maar simpelweg omdat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben dan. :) En hier in de buurt heb ik nog geen lesgevers gevonden die er wat over weten. Ik denk nl dat het wel eens een fijne afwisseling zou zijn. :)

kazary: helemaal met je eens, je verwoord het alleen een stuk beter dan mij :') Mag ik geen lesje "verwoorden" komen nemen bij jou?

kazary

Re: bitloos probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:17

Phara, waarom probeer je het in de bak niet gewoon eens uit.
Ik denk dat het je gaat verbazen hoe simpel het gaat. Tenminste als jij je paard rijd zoals je zegt, op je zit.
Mensen die problemen hebben zijn mensen die niet op de zit rijden, al denken ze van wel. :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:18

pharagirlke schreef:
Je las geen boutades, je las het fout.

Nee hoor, ik las hetzelfde als Twiggy, en die heeft er nu al genoeg tekst aan gewijd ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:20

kazary schreef:
Phara, waarom probeer je het in de bak niet gewoon eens uit.

Ik wil je gerust helemaal vrijblijvend een uurtje les komen geven, en breng 4 soorten bitloze hoofdstellen mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:20

Kazary; maar dan zit ik nog steeds met het probleem welke optoming ik het best kies voor haar? Want elke optoming werkt anders? Overigens heb ik al met halster rondgehupst op haar en dat gaat prima maar ik denk dat ze een goede optoming toch net wat fijner zou vinden :D

Bandida van waar moet jij komen?
edit: ik PB je hier even over :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:23

pharagirlke schreef:
edit: ik PB je hier even over :j

ok tof, veel beter dan eindeloos discussie omdat we mekaar niet begrijpen +:)+

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:31

Hey, dat is een mooie oplossing! :)

Ik heb door de tijd heen ook van alles geprobeerd.
Stalhalster ging goed (wel zacht onderlegt) maar de zeer gevreesde hackamore (ook een zachte zonder harde kern) ging goed.
Kruislings heb ik met meerdere paarden geen fijn resultaat bij.
Touw halster varianten heb ik geen geprobeerd, lijkt me gewoon niet fijn.

Ayasha
Blogger

Re: bitloos probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:35

touwhalster heb ik thuis wel liggen, ook op haar maat van de meneer die ons geholpen heeft met het trailerlaad en bekap probleem. (hoe noem je een meneer die NH doet en daarmee mensen helpt? :=) dus ik heb wel een touwhalster liggen dat haar maat is. Ik gebruik het echter niet meer omdat op wedstrijd een gewoon halster iets makkelijker is voor het hoofdstel aan doen. Touwhalster moet je meteen uit doen, gewoon halster kan je even rond de hals laten hangen. Dan heb ik iig nog enigszins meer controle over haar dan enkel de teugels. Mijn madam is altijd zo hottel-de-bottel van een nieuw terrein dat ze dat liefst zo snel mogelijk wil gaan verkennen en ze er niet aan denkt dat baasje niet zo hard kan rennen :')